مرکز اجتماع درمانی « TC» مجتمع حاج ابوالقاسم بیگی یزد افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: در مراسمی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور مرکز اجتماع درمانی « TC» مجتمع حاج ابوالقاسم بیگی یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، در مراسمی که امروز(25 تیر) با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در یزد برگزار شد، مرکز اجتماع درمانی « TC» در مجتمع حاج ابوالقاسم بیگی یزد افتتاح شد.

 

جلیل عفتی، مدیر کل بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: این طرح که پس از کشورهای توسعه یافته، در چند سال اخیر در کشور و در سطح مراکز استان ها  توسط سازمان بهزیستی کشور  اجرا شده است که با نگرشی متفاوت از مراکز باز پروری سابق و کلینیک های ترک اعتیاد و سایر روش های درمانی و پزشکی به ارائه خدمات می پردازند.

 

مراکز اجتماع درمان مدار (Therapeutic-Community) به مراکزی گفته می شود که فرآیندهای درمانی بیماران پس از انجام سم زدائی و دهانی از وابستگی های جسمی جهت پیشگیری از عود در آنها انجام می پذیرند.

 

لازم به ذکر است هدف مرکز اجتماع درمانی « TC»  کمک به بیمارانی است که مایلند درمانشان را پس از درمانهای اولیه درمراکز اقامتی با برنامه های هدفمند و موثر جهت پیشگیری  از عود مجدد ادامه دهند، است.

 

 

کد خبر 558729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha