طرح ‌آينه شمعدون در خراسان جنوبي اجرا مي شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبيرخانه کانونهاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي از اجراي طرح آينه شمعدون در سطح استان با هدف تامين جهيزيه زوجين نيازمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهيم سبزه کار ظهر امروز (۲۷ تير) در ديدار با برخي از عوامل اجرايي طرح آينه شمعدون در خراسان جنوبي اظهار داشت: این طرح به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اجرا می‌شود.

 

وي با بیان اینکه این طرح به‌ منظور جلب حمایت اقشار مختلف مردم سراسر کشور برای تأمین جهیزیه 75 هزار زوج جوان و نوعروس ایرانی که به دلیل ناتوانی مالی قادر به تأمین جهیزیه خود نیستند اجرا می‌شود، گفت: پوستر و تراکت‌های این طرح در بین بيش از ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد این استان توزیع‌ شده است.

 

مسئول دبيرخانه کانونهاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي همچنين از توزيع اين پوسترها در راهپيمايي آخرين جمعه ماه مبارک رمضان «راهپيمايي روز قدس» و نماز عيد سعيد فطر خبر داد و گفت: همچنين با هماهنگي ستاد نماز جمعه بيرجند،‌ تعدادي از پوسترها بين نمازگزاران نيز توزيع شده است.

 

وي بر برگزاري يک جلسه مشترک بين ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان، اوقاف،‌ تبليغات اسلامي و کميته امداد براي برگزاري هرچه بهتر اين طرح تاکيد کرد و گفت: نبايد از ظرفيت دهياران و پايگاه هاي مقاومت بسيج براي اجراي موفق اين طرح غافل شويم.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اينکه مردم استان خراسان جنوبي علي رغم محروميت ها و قهر طبيعت هميشه در کمک به محرومان،‌ بازسازي عتبات عاليات و پرداخت زکات جزو اولين ها بوده اند، افزود: اميدواريم سهميه استان خراسان جنوبي از ۷۵ هزار نوعروس سراسر کشور، ۲۲۰۰ نفر است با کمک خيرين و مردم تا عيد سعيد غدير جذب شود.

 

وي خاطرنشان کرد: در این طرح با هدف جلب حمایت‌های نقدی مردم، برای هر یک از نوع عروسان، یک جهیزیه کامل با همکاری تولیدکنندگان داخلی شامل اقلام ضروری زندگی تأمین خواهد شد که با همکاري آستان قدس رضوي به ازاي هر يک ميليون تومان کمک مردم  استان براي هر يک از نوعروسان، ۶ ميليون تومان از سوي آستان قدس نيز پرداخت خواهد شد.

 

گفتني است، علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند به دو روش پرداخت نقدی از طریق سامانه ussd و با شمار گیری# 3*767* از طریق تلفن همراه و روش پرداخت نقدی از طریق وبگاه اینترنتی به آدرس aynedhamdoon.ir  در این طرح معنوی شرکت کنند.

 

 

 

کد خبر 559176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha