هجدهمین جشنواره بین المللی مسابقات قرآنی شعب برادران جامعه القرآن کشور

خبرگزاری شبستان: هجدهمین جشنواره بین المللی مسابقات قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب برادران جامعه القرآن سراسر کشور بزرگداشت شهید حاج حسن دانش از قاریان بین المللی از یازدهم تا چهاردهم مرداد ماه به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

محمدرضا کارگر، مدیر جامعه القرآن استان یزد و دبیر ستاد مرکزی هجدهمین دوره جشنواره بین المللی مسابقات قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب برادران جامعه القرآن سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: این مسابقات به میزبانی استان یزد از 11 مرداماه تا 14 مردادسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات طبق موعد مقرر در بخش شهرستانی و استانی برگزار شده است و امسال برای اولین سال در بخش بین الملل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو مقطع سنی شکوفه ها (زیر 16سال) و بزرگسالان (بالای 16 سال) برگزار می شود.

کارگر ادامه داد: بخش شکوفه ها در رشته های حفظ سه جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰ و قرائت نماز، رشته ترتیل، رشته اذان و مقطع سنی بزرگسالان  در رشته های، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل و رشته های حفظ 10 جزء ویژه مدیران، اساتید و کارکنان شعب و حفظ ده جزء ویژه روشندلان، جانبازان و معلولین برگزار می شود.

دبیر ستاد مرکزی هجدهمین دوره جشنواره بین المللی مسابقات قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب برادران جامعه القرآن سراسر کشور افزود: مسابقات ورزشی شامل رشته های دارت، فوتبال دستی، تنیس و فوتسال برای شکوفه ها و فوتسال، تیراندازی و طناب کشی برای بزرگسالان برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به رشته های پژوهشی و هنری این مسابقات گفت: رشته طرح آموزشی برتر شامل ایده های نو و قابل اجرا، مقاله نویسی در محورهای آسیب شناسی آیین نامه آموزشی موسسه، بایدها و نبایدهای طرح تخصصی حفظ یکساله، بهترین روش تثبیت محفوظات، بایدها و نبایدهای سبک زندگی یک فرد قرآنی و خاطره نویسی قرآنی و وبلاگ نویسی و طراحی پوستر شامل وبلاگ و پوستر مخصوص شعب و وبلاگ های تخصصی قرآن و اهل البیت (علیهم السلام) از جمله رشته های پژوهشی و هنری این مسابقات می باشد.

کارگر با بیان اینکه مرحله شهرستانی در هفتم اسفند و مرحله استانی در چهاردهم اسفند سال گذشته به صورت همزمان در کل کشور برگزار شده است، تاکید کرد: مرحله کشوری این مسابقات به میزبانی استان یزد از11 مرداماه تا 14 مردادسال برگزار می شود.

مدیر جامعه القرآن استان یزد با بیان اینکه نفر اول رشته حفظ کل بزرگسال این جشنواره قرآنی به مسابقات کشوری اوقاف راه پیدا می کند، خاطرنشان کرد: تعداد متسابقین داخلی در دو مقطع سنی زیر و بالای 16 سال 400 نفر و تعداد متسابقین خارجی نیز 26 نفر از کشورهایی مثل عراق، عربستان، هند، تاجیکستان، گینه، چاد و افغانستان می باشند.

وی با بیان اینکه استاد شاه میوه، ریاست هیات داوران را عهده دار است، اظهار داشت: مراسم اختتامیه روز پنجشنبه 14 مردادماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله) و آغازدهه کرامت در سالن هلال احمر یزد برگزار خواهد شد.

کارگر با اشاره به تعداد متسابقین از استان یزد در این جشنواره تصریح کرد: نزدیک به 25 نفر زیر 16سال، 19 نفر بالای 16 سال، 2 نفر روشندل و یک نفر از سهمیه مدیران از استان یزد در مسابقات شرکت خواهند کرد.

دبیر ستاد مرکزی هجدهمین دوره جشنواره بین المللی مسابقات قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب برادران جامعه القرآن سراسر کشور گفت: این مسابقات جهت بزرگداشت شهید حاج حسن دانش از شهدای فاجعه منا که از قاریان بین المللی و خوشنام یزد بودند، برگزار خواهد شد و در این مسابقات از خانواده ایشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی گفت: افتتاحیه مرکز غیرحضوری آموزش رشته های حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن و آموزش تربیت مربی روخوانی، روانخوانی و تجوید وحفظ و  آغاز به کار رسمی طرح حفظ یکساله قرآن از جلمه برنامه های ویژه مراسم اختتامیه خواهد بود.

 

کد خبر 560357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha