نزدیک به ۶ هزار نفر در انتظار بیمه فعالان قرآنی در سطح کشور هستند

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمبود بودجه جهت بیمه فعالان قرآنی گفت: نزدیک به ۶ هزار نفر در انتظار بیمه فعالان قرآنی در سطح کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته ( 19 مرداد) در جمع مسئولان موسسات قرآنی استان یزد در مجتمع امام علی ( ع) یزد گفت: از سال 90 شورایی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که شورای توسعه فرهنگ قرآنی نام دارد و نزدیک به 24 سازمان و ارگان عضویت دارند و بحث مجوزها از این طریق پیگیری می شود.

 

معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: روند مجوزدادن ها کمتر از دو ماه بایستی انجام شود و برخی از مقررات دست و پا گیر را حذف کرده ایم و امید داریم که کارها به خوبی پیگیری شود.

 

حجت الاسلام حشمتی تاکید کرد: نحوه حمایت هیات از موسسات به عنوان یکی از آیین نامه های پیشنهادی در دست ما است و اعتقاد دارم که تفکیک وظایف نیز باید انجام شود و بر اساس وظایف این حمایت ها تفکیک شود.

 

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که سازمان اوقاف از ساخت و ساز و قرائت قرآن، سازمان تبلیغات از تجوید و مسابقات قرآنی  حمایت کند که این می تواند راهگشا برای ما باشد.

 

معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وقتی بنیان کاری گذاشته می شود، تفاهمی باید صورت گیرد که همگی باید به خوبی این تفاهم ها را انجام داده و مسئولیت ها را تقسیم کنیم تا در آینده موفق باشیم.

 

حجت الاسلام حشمتی افزود: بیمه قرآنی به نحوی است که افرادی که از گذشته بیمه بودند ادامه پیدا می کند و عدد آنها سه هزار و 500 نفر است و افراد جدید نیز 6 هزار نفر هستند که در سامانه ثبت نام کردند و باید اعتبار مناسبی باید داشته باشیم که میزان هزینه بیمه هر فرد 9 میلیون و 500 هزار ریال در سال است و ما نیز تلاش داریم تا این ردیف بودجه را دریافت کنیم.

 

وی ادامه داد: مجموع اعتبار ما یکصد و 60 میلیارد ریال است که صرف طرح های مختلف آموزش، نمایشگاه ها، هفته قرآن و عترت است و مجبور به استفاده در طرح ها هستیم و نمی توانیم در بیمه هزینه کنیم.

 

معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در مقدار اعتبارات به نزدیک به یک هزار موسسه به نحوهای مختلف حمایت کردیم و امیدواریم که این حمایت ها بیشتر شود.

 

حجت الاسلام حشمتی گفت: ما باید روند حوزه های قرآنی را تسهیل کنیم و اگر ده درصد دولت کمک می کند، مردم 90 درصد کمک می کنند و ما حق نداریم با این ده درصد ریاست کنیم و ما فقط می خواهیم خدمت کنیم.

کد خبر 564649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha