لازمه داشتن جشنواره ای رو به رشد، مشارکت فکری است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت مسارکتی در کارهای فرهنگی گفت: لازمه داشتن جشنواره ای رو به رشد، مشارکت فکری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی، فهیمه سهیلی راد، رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه رگزاری جشنواره گفت: با وجود فصل گرمی که جشنواره برگزار می شود، خوشبختانه حضور هنرمندان و علاقمندان در نخستین روز قابل توجه بود.

 

وی افزود: فیلم ها از کیفیت پخش مناسبی برخوردار بودند و مهمتر اینکه این کیفیت خوب، حاصل تلاش و پشتکار هنرمند خوب شهرمان سعید سلمان روغنی ، در تبدیل فیلم ها به DCP است که تاکنون فقط در تهران انجام شده است.

 

رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه و تشویق فیلمسازان به تولید فیلم، با اندیشه و نگاهی خاص به آرمان های دینی و انسانی می تواند به عنوان عاملی مهم در این حوزه درنظر گرفته شود.

 

سهیلی راد تصریح کرد: این برنامه ها علاوه بر اطلاع رسانی و بسترسازی برای شروع جشنواره ، بر ارتقاء کیفی سطح جشنواره و بهره گیری هنرمندان استان از محضر اساتید فن تأثیر گذار بود و نمایش فیلمها و جلسات پرسش و پاسخ و مباحث محتوایی نیز در همین راستا برنامه ریزی شده اند.

 

وی افزود: اگرچه کارگاه ها به دلیل محدودیت زمان برگزاری، ممکن است پاسخگوی کامل علاقمندان نباشند؛ اما در این زمینه وبرای تکمیل بعضی از این کارگاه ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی در دست اجرا دارد که به یاری خدا در طول امسال انجام خواهد شد.

 

رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برگزاری یک جشنواره ملی در یک استان، ذاتا باعث ایجاد انگیزه در فیلمسازان آن استان خواهد شد و علاوه بر آن، فضایی که تحت تثیر جشنواره ایجاد می شود اعم از نمایش فیلمها، کارگاهها، جلسات نقد و بررسی  می تواند به همبستگی و همکاری بیشتر فیلمسازان با یکدیگر منجر شود.

 

سهیلی راد بیان کرد: به نظر من اینکه هنرمندان احساس کنند در جشنواره ای حضور دارند که متعلق به خودشان است و در این راستا تلاش کنند، بخش بزرگی از هدف جشنواره محقق شده است مخصوصا اینکه این جشنواره مزین به نام مبارک امام هشتم (علیه السلام) باشد.

کد خبر 564833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha