تدين مردمان مازندران قابل تقدير است/ حجاب سكه اعتبار زن است

خبرگزاری شبستان: رئيس بنياد بين المللي غدير از مازندران به ويژه شهرستان ساري به عنوان شهر و استاني قابل تحسين ياد كرد و افزود: بحمدالله وضع تدين و استقبال مردمان اين سرزمين از دين اسلام پسنديده و قابل تقدير است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان ازساري، آيت الله عبدالله نظري خادم الشريعه، رئيس بنياد بين المللي غدير امروز(20مرداد) در مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(عليه السلام)  در سالن سلمان هراتي مجتمع فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از انسان به عنوان بهترين مخلوق خداوند متعال ياد كرد و اظهار داشت: عقل، اراده، علم و فطرت از مسائلي بوده كه خدا در تكامل به انسان هديه نموده و انسان در قبول و عمل آنها كوتاهي كرده است.

 

وي با ابراز تاسف از اينكه دستورات اسلام بدرستي اجرا نمي شود، گفت: بندگان مي توانند بندگي نمايند و يا خلاف آن عمل كنند كه در طول تاريخ از اين دست انسان ها كم يافت نمي شود.

 

آيت الله نظري با اشاره به اينكه اگر انسان بندگي خدا را كند آنگاه جهان جهان تكامل خواهد بود، گفت: تكامل نتيجه مطلوب و ميوه شيرين در هر عملي است.

 

وي از دروغ، ظلم، ستم و مردم آزاري به عنوان بدترين اعمال انساني ياد كرد و برلزوم مراقبت از هواي نفس تاكيد داشت.

 

آيت الله نظري با تاكيد اينكه اگر انسان قصد تكامل دارد بايد خداشناس باشد، عنوان داشت: دين اسلام به وسيله ائمه معصومين(عليهم السلام) و آل الله در دنيا پياده شده اما اين پياده سازي بطور كامل نبوده است.

 

وي خاطرنشان كرد: انسان به جهت هواي نفس به دنبال حق و عبادت نمي رود.

 

آيت الله نظري از حجاب به عنوان سكه اعتبار زن ياد كرد و افزود: حجاب مايه وقار زن است.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر اذعان داشت: نتیجه کلام این است خداوند مخلوقی کامل به نام انسان آفریده است که فعالیت‌های او از روی جبر نیست و برمدار اختیار، علم، ادراک و عمل است و خداوند به کمک شریعت این مسائل را به میان مردم رواج داد.

 

وي با بيان اينكه دستورات قرآن مطابق حكمت و جبر جامعه است، گفت: اسلام با آمدن و بعثت حضرت محمد(صلي الله عليه وآله وسلم) تكميل شد.

 

آيت الله نظري از مازندران به ويژه شهرستان ساري به عنوان شهر و استاني قابل تحسين ياد كرد و افزود: بحمدالله وضع تدين و استقبال مردمان اين سرزمين از دين اسلام پسنديده و قابل تقدير است.

 

وي برضرورت نماز اول وقت تاكيد كرد و از كسبه و بازاريان خواست تا اول وقت شرعي نماز ظهر و عصر كسب و كار را تعطيل و به اقامه نمازجماعت بپردازند.

کد خبر 564892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha