واقعه 18 تیر و فتنه 88 محصول مال‌های حرام دوران سازندگی بود

جانشین ولی فقیه در سپاه گفت:امروزممکن است افرادی در مقابل آرمان‌های امام (ره) و انقلاب بایستند که لوح تقدیر از امام هم داشته باشند و بیشترین ضربه‌ای که اسلام خورده، از رگه‌های نفاق و مصلحت‌اندیشی بوده است.

 به گزارش  خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به واقعه کربلا  گفت: برخی معتقدند حوادث و وقایع کربلا مانند باقی وقایع، تاریخ مصرف دارد و گاهی هم می‌گویند پرداختن به این موضوعات توقف در تاریخ است.

 

وی  اظهار کرد: بعضی افراد هم پا را فراتر گذاشته و در دوران اصلاحات با مطبوعات زنجیره‌ای و از جیب مردم عاشق امام حسین (ع)، روزنامه‌ها را منبع تغذیه فکری نسل جدید انقلاب کردند و نوشتند خشونتی که در کربلا رخ داد، نتیجه خشونتی بود که پیغمبر (ص) در جنگ بدر نشان داد و اجداد آنها را کشت و حتی نوشتند که ترویج فرهنگ شهادت، ترویج خشونت است.

 

 حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: وقتی پدر شهید امر به معروف و نهی از منکر، شهید هادی محبی، پای چوبه دار ضارب را بخشید، در مطبوعات زنجیره‌ای با تیتر مشترک نوشتند "پدر مقتول محبی از خشونت صرف‌نظر کرد "؛ در اینجا شهید، مقتول می‌شود و قصاص مساوی خشونت است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به  سخنان آیت‌الله مصباح یزدی درباره قصاص، جزا و دیات ، در یکی از نماز جمعه ها  گفت: پس از این سخنرانی، شخصیت روحانی مشهوری در سفر به همدان گفت بعضی‌ها خشونت را تئوریزه می‌کنند و از آن پس آیت‌الله مصباح را به عنوان تئوریسین خشونت معرفی کردند.

 

وی  ادامه داد: در سال 78 در دوران اصلاحات یک روزنامه دولتی در مقاله‌ای نوشت عبارات امر به معروف و نهی از منکر در زیارت عاشورا با آزادی همخوانی ندارد و باید برداشته شود؛ در حالیکه امر به معروف و نهی از منکر با ترویج فسادی که آنها دنبالش بودند همخوانی نداشت، نه با آزادی.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور در بخش دیگری از سخنانش با  تاکید بر اینکه حادثه کربلا یک واقعه تاریخی صرف نیست بلکه یک قانون است، تصریح کرد: واقعه کربلا ملاک و میزان است و روح عزاداری برای امام حسین (ع) برای عبرت‌گیری است.

 

وی در ادامه با اشاره به دنیاگرایی افراد و انحراف‌شان اظهار داشت: اگر افرادی دچار دنیاگرایی و مال‌اندوزی شوند، عجیب نیست که در مقابل آرمان‌ها و ارزش‌های امام و انقلاب که زمانی از آن حرف می‌زدند، بایستند؛ چرا به اسم سازندگی برخی مال حرام را در شکم برخی دیگر ریخته‌اند که نتیجه‌اش وقایعی مانند 18 تیر و فتنه سال گذشته شود؟

 

 حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه لقمه حرام باعث انکار حقیقت می‌شود، گفت: افرادی که اسیر چرب و شیرین دنیا شوند و بخواهند مسیر انقلاب را به سمت امیال و شهوات خود منحرف کنند، طبعا مقابل مسیر حرکت انقلاب می‌ایستند. افرادی که تاکنون از بیت‌المال سوء‌استفاده کرده‌اند حالا اگر مسیر انقلاب، رانتخواری آنها را ادامه ندهند، مقابل آرمان‌های امام (ره) و انقلاب می‌ایستند.

 

 وی با بیان اینکه عمر سعد، امام حسین (ع) را کاملا می‌شناخت،  تصریح کرد: پدر عمر سعد فردی زاهد بود و دشمن به عنوان مثال آیت‌الله زاده‌ای را مقابل امام حسین (ع) قرار داد تا مردم دچار تردید نشوند و حتی از قاضی شریح هم فتوا گرفتند تا ظاهر دینی قضیه حفظ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در جنگ حق و باطل، دشمن بخشی از حق و باطل را با هم عجین می‌کند و رسما اعلام باطل بودن نمی‌کند؛ لذا صراحتا نگفتند که با پروژه اصلاحات می‌خواهیم به جنگ دین برویم.

 

حجت الاسلام  ذوالنور با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب از درون انقلاب است، متذکر شد: برای این کار برخی با شعار نزدیکی به امام آمدند، برخی تابلوی خط امام را برجسته کردند و بالای سرشان گرفتند و برخی سوابق انقلابی و نسبت با شهدا را سنگر خود کردند و در مقابل انقلاب ایستادند اما باید توجه کنیم که ملاک حال فعلی افراد است و مگر می‌شود افراد پرچم خط امام (ره) را به دست بگیرند ولی مششع‌ترین نظریه امام و اصل ولایت فقیه را زیر سؤال ببرند.

 

وی تصریح کرد: زمانی که همه دشمنان در فتنه سال گذشته به جنگ انقلاب آمدند، عده‌ای از خواص سکوت کردند و به کار خود پرداختند و مقام معظم رهبری به تنهایی به صحنه آمدند و خواص را به صحنه دعوت کردند. سکوت راه علاج برای مقابله با فتنه نیست ولی چرا عده‌ای در حوادث سال گذشته سکوت کردند؟

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه  در پایان  خاطر نشان کرد:امروز ممکن است افرادی در مقابل آرمان‌های امام (ره) و انقلاب بایستند که لوح تقدیر از امام (ره) هم داشته باشند ولی مردم باید هوشیار باشند و می‌دانیم بیشترین ضربه‌ای که اسلام خورده، از رگه‌های نفاق و مصلحت‌اندیشی و سکوت بوده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 5674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha