قوه قضاییه در قضیه مهدی هاشمی مماشات را کنار بگذارد

یک نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به پرونده مهدی هاشمی و کارهای خوب صورت گرفته طیّ یکسال اخیر در قوه قضاییه گفت: انتظار این است که قوه قضاییه در قضیه مهدی هاشمی هم ملاحظات و مماشات را کنار بگذارد.

علی اصغر زارعی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی پیرامون پرونده مهدی هاشمی در قوه قضاییه به خبرنگار شبستان گفت: موضوع پرونده مهدی هاشمی بالاخص در 2 سال اخیر تبدیل به یک مسئله مهم اجتماعی شده است و اینکه خود شخص مهدی هاشمی در عملکرد 25 ساله گذشته خودش مرتکب کارهایی شده است که می‌بایست در قبال آنها پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه برخورد مقامات قضایی با مسئله مهدی هاشمی قابل تأمل و توجه است، اظهار کرد: انتظار از دستگاه قضایی این است که با مهدی هاشمی نظیر همه شهروندان برخورد شود زیرا مماشاتی که در سال گذشته صورت گرفت منجر به این شد که وی به بهانه ادامه تحصیل یا مأموریت از دانشگاه آزاد از کشور خارج شود و به لندن برود.

زارعی ادامه داد: ادعایی که مسئولان دانشگاه آزاد هم داشتند این بود که مهدی هاشمی در مأموریت بسر می‌برد اما می‌بینیم که این مأموریت همچنان تمام نشده است و یا بعضا ادعا شد که وی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به لندن رفته است که این‌گونه هم نبوده است.

وی تصریح کرد: برخورد دستگاه قضا با مسئله مهدی هاشمی برای نسل جدید و جوانان ما و بالاخص برای دانشجویان و جنبش‌هایی که در این زمینه اظهارنظر می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

این نماینده تهران در خانه ملت با بیان اینکه قوه قضاییه از سال گذشته تا حالا برخوردهای خوبی را شروع کرده است، گفت: انتظار از دستگاه قضا این است که در قضیه مهدی هاشمی نیز ملاحظات و مماشات را کنار بگذارند که اگر این مسئله اتفاق بیافتد یقینا رفتارهایی که ممکن است مجامع دانشجویی یا برخی از افراد از خودشان نشان دهند حقیقتا مهم است.

وی با اشاره به دفاعیه اشتهاردی در دادگاه بیان کرد: اشتهاردی از طرف تمام تشکل‌هایی که بیانیه‌ای را صادر کرده بودند و آن بیانیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی در روزنامه ایران چاپ شده بود به نوعی محاکمه شد و از خود دفاع کرد.

زارعی تصریح کرد: اگر قوه قضاییه در این زمینه قاطعانه برخورد نکند انتظار می‌رود که چنین تحرکاتی به وجود آید و اگر برخورد محکم و عادلانه‌ای نظیر همه شهروندان با مهدی هاشمی صورت گیرد این قضیه می‌تواند پایان بپذیرد.

زارعی معتقد است با محاکمه مهدی هاشمی جنبه‌هایی از فتنه 88 مکشوف خواهد شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 3970

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha