بافت تاریخی یزد مجموعه ای از عوامل حیات بخش بشری است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های بافت تاریخی یزد در راستای معرفی جامعه بشری گفت: بافت تاریخی یزد مجموعه ای از عوامل حیات بخش بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (3 شهریور) در نشست بررسی ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با حضور ارزیاب یونسکو در محل استانداری یزد گفت: بافت یزد، بافتی است که از نظر خشتی بوده و وسعت و وجود حیات زندگی در ان منحصر به فرد است و یکی از دستواردهای مهم بشریت به حساب می آید و گنجینه گرانبهایی از آثار تاریخی، فرهنگی، هنری و سبک زندگی و معماری در جامعه است.

 

وی افزود: بافت تاریخی یزد به نحوی است که امروز بینندگان می توانند شرایط گذشته را دریابند و پیام های فرهنگی و ویژگی های هنری و زندگی انسانی نسل های گذشته را مشاهده کنند.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بافت تاریخی یزد به صورتی است که از یکی ترکیب متوازن و مجموعه موزون تشکیل شده است و همه امکانات زندگی فردی و اجتماعی در ان به نحو شایسته مشاهده می شود.

 

میرمحمدی بیان کرد: زیبایی های بافت تاریخی یزد آنقدر زیاد است که هر گردشگری که به استان یزد می آید با دیدن این بافت و شناخت ویژگی های آن علاقمندی چند برابری پیدا می کنند و می خواهند بارها به این استان سفر کنند.

 

وی افزود: ویژگی های بافت تاریخی علاوه بر آنچه مربوط به بافت است شرایط پیرامونی آن نیز جاذبه های زیادی دارد و مناطق کویری استان، آسمان پرستاره، مناطق شن های روان است.

 

استاندار یزد بیان کرد: امروز در برخی از خانه های قدیمی که بازسازی به صورت رستوران و هتل صورت گرفته بسیاری از متقاضیان را برای اقامت در آنها مشاهده می کنیم زیرا هر قسمت از این بناها پیام های خاص خود را به بیننده منتقل می کند.

 

میرمحمدی خاطرنشان کرد: بافت تاریخی منظومه ای از مجموعه عوامل حیات بخش است که باعث آرامش دل و تحرک فکر و اشتیاق وافر به فرهنگ و صمیمیت بین افراد می شود.

 

وی افزود: خوشبختانه مردم ما به دلیل فرهنگ غنی در حفظ این بافت تاریخی و میراث فرهنگی تلاش می کنند تا نه تنها برای خود بلکه برای نسل های امروز و آینده نیز قابل دسترسی باشد.

 

استاندار یزد بیان کرد: این ها سرمایه های مشترک بشری است و ما معتقدیم که موجب غنای فرهنگی و نزدیکی بشریت و تبادل فرهنگ و صلح و صفای جهانی خواهد بود.

کد خبر 568674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha