تنوع سوژه های مرتبط با قرآن، مهمترین مؤلفه بخش عکس نمایشگاه است

رسول اولیاءزاده با اشاره به طیف متنوع عکاسان حرفه ای و آماتور حاضر در بخش عکس نمایشگاه قرآن گفت: حضور قرآن در شئون مختلف زندگی مردم سراسر ایران به خوبی در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

رسول اولیازاده، مدیر بخش عکس نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم درباره روند انتخاب آثار حاضر در این بخش به خبرنگار شبستان گفت: از پنجم تیر فراخوان بخش عکس نمایشگاه در موضوعات «قرآن و زندگی»، «قرآن کتاب بیداری» و «آموزش قرآن» در سایت‌ها اعلام شد و عکاسان تا پایان تیر مهلت ارسال نهایتاً 10 عکس را داشتند.

 

وی ادامه داد: در مدت تعیین شده 150 عکاس با 1200 عکس در فراخوان شرکت کردند و دوم مرداد هیئت داوری شامل محمد ستاری، علی کریمی صارمی، محمدمهدی رحیمیان، محمد خادمیان و خود من 80 عکس برتر را برای حضور در نمایشگاه قرآن انتخاب کرد.

 

اولیازاده در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت آثار ارسالی گفت: اگر بخواهیم آثار خوب به نمایشگاه برسد باید دبیرخانه دایمی افتتاح شود که در طول سال با برگزاری کارگاه‌هایی، موضوعات مورد نظر نمایشگاه را برای عکاسان تبیین کند.

 

وی افزود: وقتی فراخوان و انتخاب آثار به شیوه کنونی صورت می‌گیرد، عکاسان صرفاً می‌توانند از آرشیو خود عکس‌هایی را برای مسابقه بفرستند و کیفیت کار خود به خود نازل می شود.

 

رییس خانه عکاسان حوزه هنری همچنین درباره طیف عکاسان حاضر در نمایشگاه گفت: در نمایشگاه حاضر هم عکاسان حرفه‌ای که در جشنواره‌های داخلی و خارجی عناوینی کسب کرده‌اند، حضور دارند و هم عکاسان آماتور که این موجب شده گستره متنوعی از عکاسان را شاهد باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره لزوم برپایی بخش عکس در نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به مراسم آیینی فراوانی که در ایران وجود دارد، بستر مناسبی برای این گونه نمایشگاه ها فراهم است که اگر در طول سال کارگاه‌های عکاسی در رابطه با این موضوعات برگزار شود بازخورد بخش عکس نمایشگاه قرآن بهبود می‌یابد.

 

تنوع موضوعی عکس‌های نمایشگاه موضوع بخش پایانی سخنان اولیازاده بود که وی در این‌باره گفت: عکس‌های ارسالی به نمایشگاه طیف متنوعی از سوژه‌های مرتبط با قرآن را دربر می‌ِگیرند؛ به طوری که حضور قرآن در شئون مختلف زندگی مردم سراسر ایران به خوبی در این عکس ها به تصویر کشیده شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 56928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha