استفاده از زن در تبلیغات، سقوط ارزش های اوست

دکتر غضنفری با انتقاد از استفاده ابزاری زن در تبلیغات فیلم ها و کالاها، گفت: همه دست اندرکاران با استفاده ابزاری از زن به فکر فروش کالاهای خویش اند و این امر ارزش های زن را به ابتذال می کشاند.

به گزارش خبرنگار شبستان، نشست قرآن، عفاف و حجاب با سخنرانی دکتر غضنفری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در بخش خانواده نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.


دکتر غضنفری در این نشست با بیان اینکه مشکل جنسی باید در محیط خانواده رفع شود، گفت: اگر با تشکیل خانواده به رفع این مشکلات بپردازیم، این مسئله به اجتماع کشیده و باعث تخریب همه ارزش ها و بنیان ها می شود.


وی افزایش فحشا را اولین و مهمترین اثر اجتماعی بی حجابی دانست و گفت: شما زحمت می کشید و خانواده خود را محجبه تربیت می کنید، اما وقتی داخل اجتماع رفت و کنار 20 نفر دیگر نشست، چون تاثیر اجتماع بیشتر است، همه زحمات شما هدر می رود.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، بالا رفتن آمار طلاق در خانواده، احساس عدم امنیت در خانواده و فروپاشی کانون خانواده را از دیگر آثار اجتماعی بی حجابی معرفی کرد و گفت: زن اگر شوهر خود را نجیب بداند و برعکس، این امر باعث استحکام بنیان های خانواده می شود و طبیعی است که در چنین خانواده ای بچه ها رشد و تعالی دارند.


وی از ابتذال و سقوط ارزش زن به عنوان آسیب دیگری نام برد و گفت: کسانی که فیلم می سازند، آیا دیده اید که صورت مردی را در آن نشان دهند و به آن بنازند؟ خیر. هماره صورت زن را نشان می دهند و این در تبلیغ کالاها هم به چشم می خورد.


غضفنری با نازیبا خواندن زنی که خود را ملعبه دیگران قرار می دهد، اظهار داشت: به هر حال کسی دلش به حال دیگران نسوخته است و کسی که از زن در تبلیغ استفاده می کند، هدفش ارایه کالای خودش است.


وی با این ادعا که اختلاف عمده ای بین زن و مرد وجود دارد، ادامه داد: تحریک شهوت مردها از طریق نگاه است در حالی که زن ها از طریق کلام و سخن تحریک می شوند. لذا اسلام دستور می دهد که اگر مرد خانه، زن خود را دوست دارد، به او بگوید که دوستش دارد.
پایان پیام/ 

کد خبر 56985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha