نوآوری، عامل جذب جوانان به فرهنگ قرآنی

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه آشتی دادن جامعه با فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی، رسالتی سنگین است، نوآوری را عاملی مهم در راه جذب جوانان به این فرهنگ دانست.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، با حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان، به ارزیابی خود از نمایشگاه پرداخت و گفت: دولت و نظام هماره در خدمت قرآن و نهج البلاغه می باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن همانند میدانی و عرصه ای است که امکان حضور برای همگان را فراهم می کند، اظهار کرد: ما تلاش داریم تا با نوآوری ها و امکاناتی که داریم بخش بیشتری از جامعه را بتوانیم جذب چنین مراکز و محافلی کنیم.

عضو سابق هیئت مدیره فراکسیون اصولگرایان در مجلس هفتم بر این باور بود که فعالیت هایی همچون برگزاری نمایشگاه، خود یک کار زیربنایی است و در این باره افزود: این نگاه افراطی که نمایشگاه را تعطیل کنیم و در جای دیگری هزینه کنیم، نگرش غلطی است؛ چرا که اگر این فعالیت را تعطیل کنیم، در جای دیگری هم هزینه نمی شود.

وی با استقبال از حضور بخش های دیگری همچون بخش نهج البلاغه و یا غدیرپژوهی در نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: در جامعه ما هنوز نهج البلاغه غریب است و این به صحنه درآوردن فعالیت های این حوزه در نمایشگاه قرآن، خیلی در این مهجوریت زدایی موثر است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی به سخن و خاطره یکی از بزرگان شیعه درباره نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگان نقل می کرد که شرح ابن ابی الحدید می خواندم و به خطبه ای رسیده و ملاحظه کردم که ابن ابی الحدید در ذیل آن نوشته که برای فهمیدن این خطبه، آن را هزار بار خوانده است و من از شیعه بودن خودم اظهار تاسف کردم که شاید حتی دو بار هم نخوانده ام.

وی طرح چنین مباحثی را در نمایشگاه قرآن رسالتی بزرگ دانست و گفت: باید از شیوه های نو و بدیع برای ترویج و تبلیغ آموزه های دینی در سطوح و لایه های مختلف جامعه استفاده کرد تا بتوان در این رسالت موفق بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور به عنوان پیشنهادی در ماه مبارک رمضان برای علاقه مندان حوزه نهج البلاغه و آموزه های دینی، اظهار کرد: این ماه مبارک فرصت خوبی است تا دوست داران مکتب اهل بیت (ع) تصمیم بگیرند که حداقل سالی با یک نامه یا خطبه از نهج البلاغه آشنا شوند و آن را دقیق مطالعه کنند.

شایان ذکر است حجت الاسلام میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، با حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، ضمن بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه با نوآوری های متعدد در حوزه قرآن و عترت در بخش های مختلف نمایشگاه آشنا شدند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 57525

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha