بر پایی 21 اجلاسیه در بخش کرسی های نظریه پردازی نمایشگاه قرآن

مسئول بخش اجرایی کرسی نظریه پردازی از برپایی 21 اجلاسیه با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ نظریه پردازی از سوی این بخش در نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد.

محمدرضا عامریان، مسئول بخش اجرایی کرسی های نظریه پردازی از برپایی 21 اجلاسیه در ایام ماه مبارک رمضان در نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: اجلاسیه های این بخش شامل ترویجی، پیش اجلاسیه، اجلاسیه مناظره و اجلاسیه طرح های قبلی است که با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ نظریه پردازی و برگزاری اجلاسیه های نظریه های قرآنی برگزار می شود.
وی مناظره های علی در قرآن، عرفی بودن زبان قرآن، بازخوانی آفرینش حضرت آدم(ع)، قرائت های مختلف قرآن کریم، وحی تجربه دینی و نبوی و حس فرامتن قرآن کریم از جمله مناظره های این بخش نام برد.
عامریان افزود: مبانی روانشناختی و جوامع شناسی معروف و منکر بر پایه قرآن و نبوت، روانشناسی نقد احادیث در حوزه قرآن، تفسیر موضوعی میان رشته ای، نظریه وحدت آیات، روش تفسیر قرآن کریم، کاربرد شیوه های حوزوی در دانشگاهها، اثبات صدور الحدیث بین منهجی نقد السندو نقد المتن و تبیین معیارهای ایمان، کفر و شرک نیز از جمله اجلاسیه های ترویجی این بخش است.
مسئول بخش اجرایی کرسی های نظریه پردازی با اشاره به اینکه نقد دیدگاه علامه در تعدد قرائت قرآن و اجلاسیه نوآوری رویکردی نو در تفسیر قرآن از دیگر اجلاسیه های این بخش است، خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت اسلامی، چارچوب تئوریک و کاربرد آن، مسئولیت دولت در ورشکستگی بدون تفسیر تجار، کاربرد زبان شناسی شناختی در تفسیر آیات قرآن کریم از دیگر نشست های نقد اجلاسیه های با دفاع موفق است که در این بخش برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 57283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha