آمادگی ایران برای برگزاری گزیده ای از نمایشگاه قرآن در کشورهای اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از سفرا برای حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: برای بهره مندی از همه ابزارها برای معرفی اسلام، آماده ایم تا گزیده ای از این نمایشگاه را در کشورهای اسلامی برگزار کنیم.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ضیافت افطاری که دیشب با حضور رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، سفرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای اسلامی در فرهنگ سرای نیاوران برگزار شد، گفت: انتظار ما از سفرای محترم این است که در کنار مسایل سیاسی و اقتصادی به مباحث فرهنگی نیز بپردازند.

 

حسینی با اشاره به سنخیات و مشترکات میان کشورهای اسلامی خطاب به میهمانان خارجی گفت: همان طور که تاکنون شاهد برگزاری برنامه ها و هفته های فرهنگی از سوی کشورهای افغانستان، تاجیکستان، قطر و دیگر کشورها بوده ایم، آمادگی کامل داریم تا در ایران پذیرای شما باشیم و متقابلا برنامه های فرهنگی در کشور های شما داشته باشیم.


او با دعوت از سفرا برای حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن بیان کرد: آماده ایم تا گزیده ای از این نمایشگاه را در کشورهای اسلامی برگزار کنیم تا بتوانیم از همه ابزارها برای معرفی اسلام بهره بگیریم.


حسینی در این مراسم که «رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت خارجه نیز در آن حضور داشت آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن مشترک مسلمانان خواند و اضافه کرد: بحث اسلام هراسی یک واقیت است و کسی نمی تواند آن را انکار کند، شما سیاست ها و برنامه های آن ها را شاهد هستید.

 

وی درادامه با بیان اینکه نویسندگان، اندیشمندان و سیاست مداران غربی در یک حرکت هماهنگ علیه اسلام موضع می گیرند، تصریح کرد: در هالیوود ده ها فیلم ساخته شده که چهره ای خشن از مسلمانان نشان می دهد. غرب از همه ابزارها مثل قلم، عکس و کاریکاتور بهره می گیرد، تا احساسات و افکار عمومی را علیه مسلمانان بر انگیزد. در مقابل این ما هستیم که باید تلاش کنیم و اسلام راستین و واقعی را به دنیا عرضه کنیم.


وزیر ارشاد در جمع سفرای کشورهای ترکیه عربستان و آفریقای جنوبی ادعاهای غرب درباره حقوق بشر را دروغین عنوان کرد و آزادی و مصونیت عاملان جنایات سازمان تروریستی منافقین درغرب را شاهدی براین موضوع دانست و تاکید کرد: ما باید عملکرد دو گانه این ها را به جهان معرفی کنیم. دنیای اسلام باید از حالت انفعالی خارج شود و در عرصه بین الملل حضور یابد و لازمه آن همراهی همه کشورهای اسلامی است.


دکتر سید محمد حسینی ماه رمضان را مانند مراسم حج عاملی برای وحدت و پیوند میان مسلمانان دانست و اظهار داشت: در این ماه قران کریم نیز نازل شده است که خود قرآن نیز عامل وحدت و همدلی بین مسلمان هاست. اهمیت قرآن و اهمیت این که ما باید به وحدت بیشتر تاکید کنیم را از اینجا می توان فهمید که دشمنان ما تاکیدشان بر تفرقه بین مسلمانان است. چون اگر امت اسلامی امت واحده باشد هیچ قدرتی نمی تواند با آن مقابله کند.


بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم سفیر فلسطین درباره ماه رمضان، موضوعات جهان اسلام و سرزمین های اشغالی به سخنرانی پرداخت.
 

گفتنی است، در پایان مراسم هدایایی به رسم یاد بود به سفرای کشور ها تقدیم شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 57392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha