تدوین مهندسی مکانی برای بخش های نمایشگاه قرآن پس از 19 دوره ضروری است

حجت الاسلام بهمنی با ابراز خرسندی از روند روبه رشد نمایشگاه بین المللی قرآن، تدوین مهندسی مکانی برای بخش های این نمایشگاه در راستای انسجام بیشتر و جلوگیری از سردرگمی مخاطبان را، پس از 19 دوره ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، مدیر گروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با ابراز خرسندی از روند صعودی برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن به خبرنگار شبستان گفت: خوشبختانه تیم اجرایی این نمایشگاه همه ساله پخته تر و با تجربه بیشتری وارد میدان عمل شده، که این امر رشد کمی و کیفی مطلوبی را رقم زده است.

وی با اشاره به تکفل مدیریت بخش پژوهش این نمایشگاه در دوره های مختلف اظهار کرد: تدوین مهندسی مکانی برای این نمایشگاه پس از گذشت 19 دوره برپایی ضرورت دارد و وقت آن رسیده که بخش های مختلف این نمایشگاه به جهت جغرافیای مکانی همچون دکمه های صفحه کلید در کنار یکدیگر تعبیه شوند.

حجت الاسلام بهمنی با اشاره به کارکردهای خاص نمایشگاه بین المللی قرآن در سال های مختلف و متناسب با برنامه های مدنظر تصریح کرد: اگر مهندسی فنی بر جغرافیای مکانی این نمایشگاه حاکم شود آنگاه مخاطبان بدون سردرگمی و نیاز به پرس و جو، متناسب با علاقه مندی های خود به بخش های مدنظر مراجعه می کنند.

مدیر سابق بخش پژوهش نمایشگاه بین المللی قرآن ادامه داد: باید کوشید بخش های تخصصی تر که چهره ها و استعدادهای خاص تری را مخاطب قرار می دهند همچون پژوهش و هنر در مکانی خاص متمرکز شوند تا در کنار هم افزایی هرچه بیشتر بخش های مرتبط انسجام لازم را فراهم کرد.

وی درباره تاثیرات حضور فعال بخش پژوهش در این نمایشگاه بر توسعه کمی و کیفی پژوهش های قرآنی انجام شده در کشور ابراز کرد: باید توجه داشت که بخش پژوهش به دو شیوه گویا و صامت با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند.

حجت الاسلام بهمنی ادامه داد: این بخش به ذات فاقد بعد نمایشگاهی است، اما تلاش شده در ادوار مختلف از طریق عرضه آثار پژوهشی داخل کشور و جهان اسلام در بخش صامت و ارائه مشاوره های لازم و کاربردی به علاقه مندان در گروه برنامه های گویا، بتوان خدمات حداکثری را به بازدیدکنندگان این بخش ارائه کرد.

وی با بیان این مطلب که کارشناسان بخش پژوهش متناسب با اقشار سنی و نیازهای محتمل مردم به سوالات مراجعه کنندگان پاسخ می دهند، عنوان کرد: باید توجه داشت این بخش مخاطبان خاص و محدودی دارد اما تلاش شده تا به پرسش های عمومی بازدیدکنندگان در حوزه هایی همچون اعتقادات، ادیان و مهدویت نیز پاسخ داده شود.

حجت الاسلام بهمنی درباره کتب موجود در این بخش خاطرنشان کرد: این منابع که بخش محدودی از منابع پژوهشی های دینی قرآنی را شامل می شود در گروه های پیشینه شناسی مطالعات قرآنی و راهنمایی پژوهش برای محققان در کنار مشاوره های تخصصی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

شایان ذکر است، بخش پژوهش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در طبقه نخست مصلای امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/


 

کد خبر 57827

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha