تبیین مبانی اسلام، جایی برای زورگویی غرب باقی نمی گذارد

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: تبیین مبانی اسلام جایی برای زورگویی غرب باقی نمی گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، جلسات تفسیر قرآن آیت الله قربانی از جلسات پر رونق قرآن پژوهی در ماه رمضان گیلان است، توجه به شرایط روز دنیای اسلام و اتحاد دشمنان اسلام برای مقابله با اسلام و تفکر شیعی موجب شده تا سوره احزاب موضوع جلسات تفسیر رمضان 90آیت الله قربانی باشد.


نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه تفسیر سوه احزاب با اشاره به تناسب احزاب مخالف دین اسلام در دورن صدر اسلام و گروه های مخالف اسلام در عصر حاضر، گفت: غرب به این علت با اسلام مخالفت می کند زیرا اگر مبانی اسلامی راستین برای جوامع بیان شود دیگر جایی برای زورگویی غرب باقی نمی ماند.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تفکر اسلام ستیز غرب تا به حدی افراطی است که موجب می شود غرب نوع پوشش و صدای اذان را هم برنتابد و با آن مقابله کند.
 

امام جمعه رشت، قرائت سوره احزاب را سبب در امان ماندن از عذاب الهی دانست و گفت: امام صادق(ع) قرائت مداوم سوره احزاب را سبب همجواری با پیامبر اکرم(ص) در بهشت معرفی عنوان فرموده است.
 

آیت الله قربانی با اشاره به آیات نخستین سوره احزاب، یکی از مهم ترین اقدامات پیامبر اکرم(ص) را مبارزه با خرافات خواند و گفت: دنیای امروز اگر چه عصر علم و فناوری نام گرفته اما استفاده از منجمان و رمال ها در برخی از کشور های مدرن نشان می دهد که دنیا همچنان گرفتار خرافات است.
 

وی با اشاره به محتوای سوره احزاب، با بیان اینکه در قرآن کمتر سوره ای در داشتن مضامین بلند و عالی به پای سوره احزاب می رسد، اظهار کرد: آموزه های سوره احزاب در چند طبقه اعتقادات بلند، احکام عالی، احکام دینی خاص، حجاب و مسائل اجتماعی قابل بحث و تامل است.


نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص آیات مربوط به حجاب در سوره احزاب، گفت: نخستین آیات مربوط به حجاب در قالب این سوره نازل شده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حجاب سنگر و حصاری است که می تواند از زنان در برابر دیگران محافظت نموده و از سقوط مردان در ورطه فساد جلوگیری کند.
 

امام جمعه رشت با اشاره به معرفی پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی مسلمنان، اعلام کرد: در این سوره همسران پیامبر(ص) نیز به عنوان امهات جامعه اسلامی معرفی شده اند.
 

وی یادآور شد: این مفهوم درمورد همسران مدیران و مسئولان جامعه اسلامی نیز صدق می کند و همسران کارگزاران جامعه اسلامی باید الگویی برای زنان جامعه باشند.


نماینده ولی فقیه در گیلان به طرح مسئله اولی بودن پیامبر اکرم(ص) به جان و مال مردم و تسری این امر به ائمه معصومین(ع) گفت: این مسئله در زمان غیبت در مورد ولی فقیه نیز صدق می کند.
 

آیت الله قربانی تصریح کرد: ولی فقیه جامعه در صورت ایجاب مصلحت می تواند در حج را که واجب است از وجوب خارج کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 57207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha