برپایی جشن "ولایت علوی اکمال دین نبوی" در ۱۶۲۲ امامزاده

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه مراسم ویژه عید غدیر خم در ۱۶۲۲ امامزاده و بقعه متبرکه در شب و روز عید برگزار می شود، گفت: جشن ولایت و تجدید عهد و پیمان با سادات واجب التعظیم در امامزادگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری جشن "ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه" صبح امروز با حضور حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف با حضور اصحاب رسانه در این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام شرفخانی در ابتدای این نشست گفت: سازمان اوقاف در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان و ترویج فرهنگ ولایی همچنین ایجاد ساختار مردمی در آستانه مبارک امامزادگان جهت تبیین اندیشه های ولایی اقدام به برگزاری جشن مردمی ولایت علوی در دهه ولایت و امامت کرده است.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه عید غدیر خم در 1622 امامزاده و بقعه متبرکه در شب و روز عید برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از سنت های حسنه عید غدیر در بین مردم رسیدن به خدمت سادات برای عرض ارادت و بیعت مجدد با ولایت و امامت است جشن ولایت و تجدید عهد و پیمان با سادات واجب التعظیم در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی حضور مردم در آستان مقدس امامزادگان را نشان از تجدید عهد و پیمان مردم با ولایت دانست و بیان داشت: حضور مردم، بیعت مجدد با امامت و نشان دهنده مودت آنها نسبت به اهل بیت و خاندانشان می باشد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به توجه به محتوای این جشن ها اظهار کرد: علاوه بر اجرای جشن های سنتی، تقویت بخش محتوایی در این جشن ها مورد تاکید می باشد در این راستا بیش از 1800 روحانی به عنوان مبلغ به امامزادگان اعزام شده اند.

وی با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی و خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص تصریح کرد: خطبا، مداحان و شاعران آیینی جهت نشر معارف اهل بیت و پاسخگویی به شبهات در این گفتمان ها حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به مراسم خطبه خوانی خطبه غدیر در امامزادگان در این جشن ها ادامه داد: قرائت میثاق نامه ولایی در کل کشور و میثاق مردم با ولایت و امامت در انتهای جشن ها از دیگر برنامه های جشن ولایت می باشد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه عهدنامه غدیر به صورت مجموعه ای در روز عید میان مردم توزیع می شود، افزود: خواندن عقد اخوت و پیمان برادری در امامزادگان شاخص یکی از برنامه هایی است که مورد تاکید سازمان در این جشن ها می باشد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی در این جشن ها ادامه داد: دو کتابچه با عنوان "حوالی ظهر" شرحی از خطبه غدیر با ادبیاتی جدید و امروزی در تیراژ 200 هزار جلد در بقاع متبرکه توزیع می شود، همچنین در فضای مجازی اپلیکیشن این مسابقات طراحی شده و کاربران از این طریق می توانند در این مسابقات شرکت و جوایز کمک هزینه حج، عتبات عالیات و مشهد مقدس نیز دریافت کنند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برپایی نمایشگاه ولایت در 1700 بقعه مبارک در حاشیه این جشن ها گفت: بر این اساس 22 تابلوی گرافیکی در این نمایشگاه ها به نمایش در خواهد آمد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به حرکت 424 کاروان ولایت در عصر روز عید غدیر به سمت امامزادگان اظهار داشت: همایشی با عنوان بانوان ولایی در 405 امامزاده با سخنرانی، مدیحه سرایی و همخوانی برگزار می شود.

وی با اشساره به برپایی ایستگاه هایی با عنوان "همه واقف باشیم" در تمامی امامزادگانی که جشن ولایت در آنها برپا می شود، افزود: در این ایستگاه ها به ترویج فرهنگ وقف و نیات موقوفاتی برای عید غدیر خواهیم پرداخت این در حالی است که تاکنون 782 موقوفه مرتبط با عید غدیر و امام علی به هر سازمان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه مراسم تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم از برنامه های اصلی همایش بانوان ولایی است، خاطرنشان کرد: در امامزادگانی که موقوفات مرتبط با عید غدیر دارند، پذیرایی و اطعام در روز عید صورت خواهد گرفت اما در عمده امامزادگان ایستگاه های صلواتی و پذیرایی برپا خواهد شد.

کد خبر 574554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha