اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند پشتکار و اراده استوار است

خبرگزاری شبستان: مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به نبود اراده لازم برای امر به معروف در جامعه گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند پشتکار و اراده استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام عباس سبحانیان، مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد امروز ( 29 شهریور) در نشست شورای امر به معروف استان یزد گفت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام از کسی پوشیده نیست و آیات و روایات متعددی را در این زمینه مشاهده می کنیم که بیانگر نقش والای این فریضه مهم است.

 

وی افزود: اگر ما نماز می خوانیم بدین دلیل است که ما را امر به روزه و نماز کرده اند و اصولا در تمام بخش های زندگی ما امر به معروف و نهی از منکر نقش دارد.

 

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید خداوند کسانی را بر شما مسلط می کنید که هر چه خوبان شما دعا کنند دعای آنها مستجاب نمی شود که این روایت را امام علی ( علیه السلام) را در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان می کنند.

 

حجت الاسلام سبحانیان ادامه داد: امام حسین ( علیه السلام) برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و ما باید امر به معروف و نهی از منکر را از حوزه فردی فراتر ببینیم و در این راستا اصل را ببینیم .

 

وی ادامه داد: امروز هر کجا انگشت بگذاریم در ضعف هستیم که در این راستا باید با اصلاح سبک زندگی خود گام های اساسی برای رفع آنها بر آییم.

 

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: ما فرهنگ را فدای اقتصاد کرده ایم و برای خرج کردن کمتر پول مسائل فرهنگی خود را کنار گذاشته ایم اما باید بدانیم که بسیاری از مشکلات ما بدین دلیل است.

 

حجت الاسلام سبحان زاده ادامه داد: حوزه امر به معروف و نهی از منکر وسیع است و بحث هایی همچون مهاجرت ها و ترافیک ها از جمله این موارد است که باید به آن توجه داشته باشیم که در این صورت می توانیم پیشرفت کنیم.

 

وی گفت: این که گاهی حرف های ما اثر ندارد به دلیل نداشتن اخلاص است و در این صروت ما ناتوان در اجرای احکام الهی هستیم.

 

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: هر جایی که عزم را جزم کردیم مشکلات ما حل شد و در همه چیز نیز این وجود دارد و درصورتی که وارد بحثی با جرات شدیم حتما موفق خواهیم شد.

 

حجت الاسلام سبحان زاده تصریح کرد: اگر ما اراده اصلاح نداشته باشیم حتی اگر کنار پیغمر نیز باشیم موفق نخواهیم شد و راه راست نخواهیم رفت.

 

وی گفت: امروز خشم عربستان در مسائل مختلف بر انگیخته شده است و با وجود بمباران یمن به خواسته های خود نرسیده است و 88 میلیارد دلار بدهی عربستان در تاریخشان بی سابقه است.

 

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: ایران در دنیا منطق دارد و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی از بزرگترین معروف ها است و تضعیف آن نیز منکر است.

 

حجت الاسلام سبحانیان بیان کرد: این نظام بر آمده از ده ها و صد ها هزار شهید که در راس آن ولایت فقیه حضور دارند باید دفاع کنیم که این بزرگترین معروف ها است.

 

وی افزود: اگر هر فردی در حوزه خود به معروفات عمل کند حتما موفق خواهیم شد.

کد خبر 574815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha