فراخوان نغمات آیینی "آوای نور" توسط شبکه قرآن سیما

خبرگزاری شبستان: فراخوان نغمات آئینی تحت عنوان «آوای نور» ویژه گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی سراسر کشور و با محوریت «همخوانی قرآن» و «مدیحه‌سرایی» همزمان با عید غدیر خم از سوی شبکه قرآن و معارف سیما اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، همزمان با عید غدیر خم و در راستای تبلیغ و ترویج نغمات آیینی و هنر مدیحه سرایی، فراخوان سراسری ارسال این آثار توسط گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی سراسر کشور تحت عنوان «آوای نور» اعلام شد.

این فراخوان به همت شبکه قرآن و معارف سیما و با هدف تهیه و تولید کلیپ‌های تصویری شاخص از آثار فاخر آیینی و پخش آنها از شبکه های تلویزیونی رسانه ملی برگزار می‌شود.

محمد تربتی طرقبه، تهیه‌کننده این برنامه گفت: فراخوان نغمات آئینی تحت عنوان «آوای نور» ویژه گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی سراسر کشور و با محوریت «همخوانی قرآن» و «مدیحه‌سرایی» خواهد بود که امیدواریم بتوانیم به کمک این گروه‌ها، گامی موثر و ماندگار در جهت تبلیغ و ترویج نغمات آیینی و هنر مدیحه سرایی برداریم.

وی ادامه داد: به لطف خدای متعال و همت گروه برنامه‌ساز علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما، نمونۀ اولیه این طرح آماده گردید که ضمن تایید و توجه ویژه مدیریت شبکه مورد اقبال و استقبال گروه‌های همخوانی کشور نیز قرار گرفت.

تربتی از همکاری «گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن کریم» سراسر کشور در این طرح خبر داد و گفت: این فراخوان با هدف تهیه و تولید کلیپ‌های فاخر آیینی برگزار می شود که شرکت کنندگان باید آثار خود را با کیفیت مطلوب و به صورت استودیویی ضبط و به دبیرخانه فراخوان نغمات آیینی «آوای نور» ارسال نمایند تا پس از ارزیابی کیفی و محتوایی، بخش عملیاتی ضبط تصویری آثار  با حضور اعضای گروه‌ها و با استفاده از فناوری‌های نوین تصویربرداری از جمله هلی‌شات و ... انجام خواهد شد. در این راستا سیدمحمد موجانی به عنوان دبیر فراخوان، مدیریت محتوایی را برعهده خواهند داشت.

تهیه کننده برنامه آوای نور گفت: در پایان این طرح، آثار گروه‌های برتر در قالب مجموعه‌ای رونمایی و از گروه‌های برتر تجلیل خواهد شد.

لازم به ذکر است، گروه‌های همخوانی و تواشیح می توانند آثار فاخر و برگزیده خود را با کیفیت ضبط مطلوب، متن و محتوای قوی، جذابیت رسانه ای و لحن زیبا و با محوریت همخوانی آیات شریف و موضوعات و مناسبت های ملی- مذهبی به زبان های مختلف به همراه فرم معرفی آثار و مدارک لازم تا تاریخ ۲۰ مهر ماه سال جاری به دبیرخانه این طرح ارسال کنند.

کد خبر 575206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha