نمایشگاه قرآن در اردبیل برپا می‌شود

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: سومین نمایشگاه علوم قرآنی استان اردبیل همزمان با اواخر ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیز صابر، مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل به خبرنگار شبستان گفت: این نمایشگاه از 30 مرداد ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار شده و از ساعت 16 تا 24 پذیرای مردم خواهد بود.

 

وی همزمانی برگزاری این نمایشگاه را با شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی( ع) یادآور شد و گفت: به همین مناسبت برنامه عزاداری در محل دایمی نمایشگاه برپا و شرکت‌کنندگان به عزاداری می‌پردازند.

 

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اجرایی شدن نهضت قرآن‌آموزی ویژه کارکنان دولت در 97 دستگاه اجرایی استان اردبیل خبر داد.

 

صابر بیان داشت: در این برنامه سعی کردیم کارکنان دولت را با روخوانی و روانخوانی قرآن و مفاهیم آن آشنا کنیم که این برنامه در حوزه‌های عمومی، متوسطه و تخصصی در حال پیگیری است.

 

وی اضافه کرد:‌ در این دوره‌های آموزشی بیش از 30 هزار نفر آموزش‌های لازم را سپری کرده و برای آنها گواهینامه صادر شده است.

 

این مسئول ادامه داد: ما در بحث آموزش و پژوهش قرآنی در سه حوزه عمومی، متوسطه و تخصصی فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنیم و نسبت به برپایی جلسات دائمی قرآن‌آموزی تاکید داریم.

 

وی بیان داشت:‌ به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف ترویج و تبلیغ مبانی قرآن در بیش از 200 مسجد، حسینیه، ‌تکایا و اماکن مذهبی و دینی کرسی تلاوت قرآن برپا شده است.

 

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام فراعت جوانان و نوجوانان، با همکاری آموزش و پرورش در 183 مدرسه قرآنی نیز آموزش قرآن برپا شده است.

 

صابر بیان داشت: تمام مدارس غیر از مدارس اختصاص یافته به اسکان فرهنگیان در تابستان در اختیار کلاس‌های آموزشی، موسسات و خانه‌های قرآنی قرار گرفته است.

 

وی اظهار داشت: با هماهنگی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قرار است چهار هزار کارشناس در دوره‌های آموزش روخوانی قرآن شرکت کرده و به نهاد گواهینامه صادر شود.

 

صابر، حضور 2 هزار نفر از دبیران پرورشی و دوره تربیت قرآن در کلاس‌های قرآن را یادآور شد و بیان داشت: اردبیل در تابستان امسال میزبان چندین دوره مسابقات قرآنی دستگاه‌های مختلف اجرایی بوده است.


پایان پیام/

کد خبر 57692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha