بهره برداری صحیح و جهانی مهمترین تاکید در کنگره عظیم اربعین حسینی

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت تبلیغات جهانی و صحیح پیاده روی اربعین گفت: بهره برداری صحیح و جهانی از مراسم پیاده روی اربعین حسینی مهمترین تاکید ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (10 مهر) در ستاد پیاده روی اربعین استان یزد گفت:بحث صدور ویزا و استقرار استان یزد در عراق از جمله مباحث ما در نشست استانداران در خصوص اربعین بود که مورد تاکید ما قرار گرفت و امسال نیز همچنان در حال پیگیری هستیم.

 

وی افزود:حرکت اربعین حسینی حرکت خودجوش مردمی و عاشقانه است و همه به عشق امام حسین( علیه السلام) و دلدادگی بالا می روند اما این شور و شعف در این مسیر ممکن است با برخی از غفلت ها همراه شود که ما باید در این رابطه این زوار را باید راهنمایی کنیم.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما باید در مسیر راهنمایی را به مردم داشته باشیم و این حریم مسیر را من کنیم که شاید نیاز باشد که چند لایه امنیتی نیز داشته باشیم تا زوار به خوبی بتوانند زیارت داشته باشند.

 

میرمحمدی بیان کرد:مواکب از بحث های مهم دیگر است که باید به آنها توجه شود و امنیت مواکب نیز بیشتر توجه شود.

 

وی ادامه داد: این حرکت خودجوش و بازتاب جهانی آن نیز یکی از تاکیدات ما است که باید بهره برداری صحیح از آن داشته باشیم و این را معرف عشق و علاقه و پایبندی به دین و حرکت خدایی بدانیم و نشان دهیم که این مردم سر و کار با خدا دارند.

 

استاندار یزد گفت:جنبه های صلح دوستی این حرکت و اخلاق و رفتار شایسته زائران نیز باید بتواند به جهان بفهماند که این ملت، ملت عاشق و خدایی هستند و باید بدانند که با چه ملتی رو به رو هستند.

 

میرمحمدی تصریح کرد: این سفر باید جاذبه ای برای افراد مختلف باشد و تاثیر خود را به جهانیان معرفی کند و همین که برای جوامع دیگر سوال ایجاد می کند بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد:تغییر ایده ساده نیست و اصول و ارزش ها و نفوذ کلام اسلام به نحوی بوده است که مردم را به سمت خود کشانده است و این اربعین حسینی نیز میتواند این ایده را به جهانیان معرفی کند و در خصوص عاشورا و نهضت عاشورا بیان کند.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد:هر نقطه از خاک عراق و محل حضور امام ( علیه السلام) برای ما عزیز است و این مسیر نیز مسیر بر اساس مبانی اعتقادی است.

 

میرمحمدی تصریح کرد: دولت در این حرکت هیچ چیزی ندارد و برای آسایش بهتر و ساماندهی دولت همکاری می کند و اعتقاد به خدمت رسانی به مردم در این راه عظیم دارد.

 

وی افزود:ما باید حرمت خودجوش مردم را به نحوی تبیین کنیم تا عشق و علاقه آن را در مردم تقویت کنیم.

کد خبر 577628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha