آغاز به کار نهمین نمایشگاه قرآن کریم در استان قزوین

نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین همزمان با هفتم ماه مبارک رمضان در سرای سعد السلطنه شهر قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدحسین شفیعی ها، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم آغاز به کار نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان، گفت: نمایشگاه قرآن کریم شامل هشت بخش دختران و بانوان، کودک و نوجوان، عکس، ناشران قرآنی، آموزش، جهان اسلام، خانواده قرآنی و هنرهای قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه نمایشگاه قرآن کریم استان در فضایی به مساحت هفت هزار مترمربع در 82 غرفه برپا شده است، اظهارداشت: در این نمایشگاه، انواع کتاب ها و نرم افزارهای قرآنی، کتاب های دینی و ادعیه با 10 تا 15 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود.


شفیعی ها با اشاره به بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن، اضافه کرد: 14 غرفه به بخش هنر این نمایشگاه اختصاص دارد که نمایش آثار هنرمندان و اساتید استان به صورت تابلوهای قرآنی، کارگاه‌های آموزشی مینیاتور، خوشنویسی، تذهیب و مسابقات هنری در این بخش برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به بخش ادیان در این نمایشگاه، اظهارداشت: در بخش ادیان، فرق و مذاهب نیز، حضور چهار استاد از قم در خصوص بهائیت، اهل حق، صوفیه و مسیحیت مشاوره و اطلاعاتی را به مراجعه‌کنندگان ارایه می‌دهند.


شفیعی ها با بیان اینکه برای بخش کودکان و نوجوانان نیز 15 غرفه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخش وبلاگ‌نویسی ویژه نوجوانان در این ایام فعال خواهد بود و چهار نوع مسابقه در حوزه کودکان و نوجوانان و قصه‌گویی، آموزش قرآن و آشنایی با نرم‌افزارهای قرآنی در این بخش در نظر گرفته شده است.


وی تصریح کرد: 9 غرفه در بخش خانواده، دختران و بانوان با هدف ارایه اطلاعات دینی، پذیرای علاقه مندان هستند.

 

هجمه‌های سنگین دشمن در عرصه فرهنگی


شفیعی ها با اشاره به اهمیت خانواده، اذعان داشت: بخش خانواده، کودک و نوجوان از بخش‌های مورد توجه این نمایشگاه بوده و به صورت ویژه به آن پرداخته شده است چراکه امروز به خوبی شاهد هجمه دشمن به هویتمان در قالب جنگ نرم هستیم و آثار این جنگ را به وضوح مشاهده می‌کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به هجمه های سنگین دشمن برای تضعیف خانواده، تصریح کرد: یکی از راه‌های اجتناب از گرفتار شدن در دام دشمن شناخت صحیح راه است و این امر با توجه به فرهنگ قرآنی محقق می‌شود.


وی توضیح داد: اگر ما فرهنگ قرآنی را در نظام خانواده پیاده کنیم به یقین در برابر هجمه‌های دشمن که دشمنان علیه ما به راه انداخته‌اند توان مقابله خواهیم داشت.

 

شفیعی ها با اشاره به نقش کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور اسلامی، تاکید کرد: هرچه این آینده‌سازان با فرهنگ قرآنی آشناتر شوند و با فرهنگ قرآنی با آنها صحبت کنیم این فرهنگ در جان آنها می‌نشیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، موضوع جهان اسلام را از دیگر بخش های نمایشگاه قرآن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه جریان بیداری اسلامی ماه‌هاست در سطح منطقه به وجود آمده و ادامه دارد و از طرفی به خوبی می‌دانیم این جریان از ثمره‌های انقلاب اسلامی است در نتیجه نمادهایی از این بیداری اسلانی به طور سمعی و بصری در نمایشگاه به نمایش درآمده است.

 

مشاهده رویش‌های انقلاب اسلامی در نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین


شفیعی ها در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: بشارت و نویدی که در برگزاری این نمایشگاه برای شما قابل بیان است همانا مشاهده رویش‌های انقلاب اسلامی است چراکه مقام معظم رهبری بارها و بارها تأکید کردند که جوان‌های این دوره اگر از جوان‌های ابتدای انقلاب پر انگیزه‌تر نباشند، کم‌انگیزه نیستند.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: مصداق این کلام گهربار را در برپایی این نمایشگاه شاهد بودیم که چگونه مجموعه‌ای جوان و مستعد با تلاش‌های گسترده برای شکل گیری هرچه بهتر این نمایشگاه تلاش کردند.


گفتنی است، نهمین نمایشگاه قرآن کریم از به مدت 10 روز همه روزه از ساعت 17 تا 24 در سرای سعدالسطلنه و بازار وزیر، آماده بازدید علاقه مندان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 57961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha