جذب جوانان به مساجد و فعالیت های فرهنگی بهترین راهکار برای مقابله با فضای فاسد مجازی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت فعال کردن مساجد در جامعه گفت: بهترین راهکار برای جذب جوانان و جلوگیری از فضای مجازی فاسد، فعال کردن و جذب جوانان به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد شب گذشته ( 7 آبان) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآنی « مدهامتان» استان یزد گفت: ساختار انسان به نحوی است که حکم نور دارد و مادامی که این لامپ روشن است امداد و اتصال به معدن برق را می خواهد و اگر نباشد خاموش می شود.

 

وی افزود: خداوند متعال ماخذ و مبدا تمامی موجودات و همه نعمت ها و کمالات است و هرچه به انسان می دهد این کمال هایی برای انسان است و این عنایت های خدایی همیشه باید ادامه داشته باشد و اگر نباشد تمامی این نورها خاموش می شود.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر علت وجودی ما نباشد ادامه ما نیز وجود نخواهد داشت و خداوند متعال علت محدثه ما است و هر لحظه در معرض امدادهای خدا هستیم.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: ما باید زندگی خود را خدایی کنیم و خدا در زندگی ما حاکم باشد زیرا همه چیز برای او است و رضایت خدا باید در زندگی ما حاکم باشد.

 

وی ادامه داد: دشمن می تواند ما را از خدا غافل کند و توجه ما را از اصل خود منحرف به چیزهای دیگر کند و این عشق و علاقه و توجهی که باید از خدا باشد این را سعی دارند تا غافل شویم.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: فضای مجازی یکی از راهکارهای دشمنان برای ایجاد غفلت است و دنیای غرب و استکبار از این طریق می خواهد ما را از دین جدا کند.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: والدین باید تلاش کنند تا فرزندان خود را بر اساس فطرت خود تربیت کنند تا در دنیا ارزشی برای جامعه باشند.

 

وی ادامه داد: مساجد ما پایگاه های خدایی هستند و یکی از راههای که باید این را برویم تا با این فضای فاسد مجازی مقابله کنیم و جوانان را با وظایف خود آگاه کنیم مساجد است

                  

امام جمعه یزد گفت: الان مساجد ما فعال نیست و فقط برای نماز فعال است اما مساجدی که کانون ها را دارند فعال هستند اما باید مساجد تمام روز را فعالیت کنند و پایگاهی برای همه مردم باشد.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی برویم که روحانی و مسئولان مساجد باید در تمام روز در مساجد باشند و جوانان و افراد را به مساجد جذب کنند و برای انها برنامه ریزی کنند.

 

وی افزود:  از مساجد نباید غفلت کرد و باید جوانان را در مساجد جذب کنیم و آنها را در مساجد فعال کنیم.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما باید از این طریق جوانان را بدست آوریم و احکام الهی را بیان کنیم و آنها را به سمت کمال الهی حمایت کنیم و از دست دشمنان دور کنیم.

 

کد خبر 583803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha