طرح ادغام سازمان های اوقاف و حج و زیارت نیازمند توضیح مبسوط است

دکتر حسینی طرح ادغام سازمان های حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه را نیازمند توضیح با استناد به قانون خدمات کشوری دانست و گفت: ادغام ادارات وزارتخانه ها در سطح استان های کشور صورت می گیرد.

دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از غرفه خبرگزاری شبستان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در پاسخ به این سوال که آیا طرح ادغام سازمان اوقاف و امور خیریه و حج و زیارت اجرا می شود یا نه، به خبرنگار شبستان گفت: این مهم نیازمند توضیح این مبسوط است و باید با استناد به قانون خدمات کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ادغام دستگاه های زیر مجموعه وزارتخانه ها در استان ها اجرایی می شود، اظهار کرد: این طرح تنها شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی شود بلکه تمام وزارتخانه ها را شامل می شود.

حسینی ادامه داد: بنابراین طرح همه وزارتخانه در سطح استان های کشور نباید بیشتر از یک اداره کل داشته باشند از این رو واحد های متعدد ذیل نظارت آنها معنایی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حتی سه وزارتخانه ادغام شده دولت نمی توانند بیش از یک اداره کل در استان داشته باشند، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز به عنوان مثال باید ادارات خود، سازمان نوسازی مدارس و یا نهضت سواد آموزی را ذیل یک اداره کل تحت پوشش داشته باشند.

شایان ذکر است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه 19 مرداد با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به سوالات خبرنگاران حوزه دین، فرهنگ، اندیشه پاسخ داد.

پایان پیام/
 

کد خبر 58450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha