عدم شناسایی موقوفات، مهمترین مشکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به میزان موقوفات استان یزد گفت: عدم شناسایی موقوفات، مهمترین مشکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام زارع زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد  امروز ( 15 آبان) در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران فرهنگی استان یزد گفت: ما در استان 12 هزار موقوفه با حدود 40 هزار رقبه داریم که در کشور مقام پنجم را داریم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: از حیث درآمد نیز رتبه های 17 کشور داریم که درآمد با تعداد موقوفات نمی خواند.

 

وی افزود: خوشبختانه سازمان اوقاف برنامه کامل و جامع دارد و تمامی فعالیتهای ما طبق برنامه و مشخص شده است.

 

حجت الاسلام زارع زاده بیان کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات عدم شناسایی موقوفات است که ممکن است برخی از روحیه ها این امر را با مشکل روبرو کرده است که این همت فرا اوقافی است.

 

وی ادامه داد: در اخذ سند موقوفات نیز دارای مشکل هستیم در حالی که از لحاظ تعداد سند مالکیت در کشور رتبه پنجم هستیم اما کار عقب افتاده نیز زیاد داریم که امیدواریم با تعاملات اداره ثبت نیز این امر انجام شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: از نظر درآمد نیز ما حرکتی رو به رشد داریم و سرمایه گذاری بر روی موقوفات را نیز در نظر گرفته ایم.

 

حجت الاسلام زارع زاده بیان کرد: ما در بخش های مختلف فرهنگی، قرآنی، ثبتی، حقوقی فعالیت داریم که حوزه ای بسیار گسترده است.

 

وی ادامه داد: اوقاف مظلومیت تاریخی داشته که خیلی از فضای دولتی استفاده نمی کند و مشکل عمده ما در بحث بودجه است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: دانشکده علوم قرآنی میبد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان یزد است که در میبد این کار ناتمام است و پروژه خوابگاه دانشکده نیز ناتمام است که امیدواریم با حمایت مسئولان این پروژه را تکمیل کنیم.

 

حجت الاسلام زارع زاده گفت: دانشکده علوم قرآنی الان حدود 450 دانشجو دارد که امیدواریم این مرکز را که در حوزه های قرآنی است، گسترش دهیم.

 

 

 

کد خبر 585901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha