دشمنان از اثرگذاری نهج البلاغه در جوامع اسلامی واهمه دارند

حجت الاسلام دین پرور با اشاره به اینکه نهج البلاغه در تمام ابعاد پاسخگوی نیازهای انسان ها است گفت: دشمنان از اثرگذاری نهج البلاغه در جوامع اسلامی واهمه دارند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین دین پرور، رئیس بنیاد نهج البلاغه در نشست نقش نهج البلاغه در جهان معاصر با اشاره به اینکه فصاحت و بلاغت رکن مهم محتوای این کتاب ارزشمند است گفت: امیر المومنین علی (ع) در این کتاب گوهر بار بیش از 500 بار در مورد تقوا مطالبی بیان کرده است که در هر قسمت با فضا سازی خاص بیان شده است.

وی افزود: امام (ع) در خطبه های مختلف با فضای خاص خود مطالب را بیان می کند به عنوان مثال فضایی که با معاویه صحبت می کند با آنجایی که با مالک اشتر و کمیل صحبت می کند کاملا تفاوت دارد که این ها نشان از شیوایی، فصاحت و بلاغت این کتاب ارزشمند است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دین پرور، اظهار کرد: محمد عبدوه یکی اندیشمندان مسلمان در رابطه با این کتاب گوهر بار گفته است وقتی مطالب مربوط به تقوی و زهد نهج البلاغه را می خوانم این طور برداشت می کنیم که گوینده این سخن تمام عمر خود را در زهد و تهجد بوده است و وقتی خطبه های جهادی را نگاه می کنیم می بینیم که امیر المومنین علی (ع) در تمام ابعاد جامعه اشراف داشتند.

رئیس بنیاد نهج البلاغه، خاطر نشان کرد: با پیشرفت روز در علوم و دانش و در حال حاضر اگر بشریت بخواهد زندگی خوبی را داشته باشد و اگر هر حاکمی بخواهد جامعه خود را درست و اسلامی اداره کند نیازمند نهج البلاغه است دنیا با اوضاع سیاسی، تبلیغات رسانه ای و با توجه به تحرکات دشمنان در تمام ابعاد و موضوعات به نهج البلاغه احتیاج دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دین پرور، با ابراز تاسف از کارشکنی ها و شیطنت های کشورهایی همچون عربستان گفت: در کشور عربستان اشکالاتی به کتاب نهج البلاغه تهیه کرده اند که این نشان از اثر گذاری نهج البلاغه در جامعه به ویژه در جوامع اسلامی دارد و می بینیم که این سرمایه گذاری ها که علیه نهج البلاغه صورت می گیرد نشان از تاثیر گذاری این کتاب در دنیای اسلام است.

وی حقایق بیان شده در این کتاب ارزشمند را دلیل زنده بودن این کتاب تاکنون دانست و افزود: قرآن کریم می فرماید: سخن الهی و سخنی که بر اساس حق است همانند درخت تنومند و پرباری است که هر چقدر میوه دار و پربارتر شود بهره بیشتری می توان از آن برد که این مصداق برای نهج البلاغه که از زمان امام علی (ع) تا کنون می درخشد و هرچقدر انسان ها به این کتاب نزدیکتر شوند بیشتر می توانند بهره ببرند.

شایان ذکر است نشست نقش نهج البلاغه در جهان معاصر در بخش غدیر شناسی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 20 مرداد در سالن شماره یک مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 58685

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha