قرآن، ضامن پیروزی اسلام در جهان غرب و از بین رفتن مشکلات در جامعه

خبرگزاری شبستان: مشاور فرهنگی وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه مسابقات کشوری قرآن وزارت نیرو در یزد گفت: قرآن، ضامن پیروزی اسلام در جهان غرب و از بین رفتن مشکلات در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علی یزدان پرست، مشاور فرهنگی وزیر نیرو امروز (17 آذر) در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی وزارت نیرو به میزبانی استان یزد در سالن شهید عباسپور یزد گفت: فعالان عرصه قرآنی قطعا جایگاهی بالا در نزد خداوند دارند که هر فردی می تواند به عنوان مشعل دار جامعه برای حرکت به سمت قرآن باشد.

 

وی افزود: اگر ما بتوانیم قرآن را به خانه ها ببریم نسل جوان از این بی تب و تابی و سردرگمی که گرفتار شده، نجات پیدا می کند و این همه طلاق و جدایی و مشکلات قطعا کاهش پیدا می کند و جامعه ما به سبک قرآنی حرکت می کند.

 

مشاور فرهنگی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همه ما باید تمامی تلاش خود را در راستای ورود قران به زندگی داشته باشیم و هر فردی به عنوان مبلغ قران تلاش کند که اگر به این سمت حرکت کردیم بسیاری از مشکلات و تلاطم ها از بین می رود.

 

حجت الاسلام یزدان پرستتصریح کرد:اگر ما از قرآن جدا شدی بسیاری از مشکلات سراغ ما می آید و  نظریه پردازان غرب نیز بیان می کنند که اگر غرب می خواهد اسلام را نابود کند باید قرآن را از آنها بگیرد.

 

ادامه داد:امام هرچه داشت برای خدا هدیه کرد و این همان نکته ای است که امروز میلیون ها انسان را برای زیارت ایشان به پیاده روی اربعین می کشاند.

 

وی افزود: ذکر خدا و تدبر در قرآن دو عاملی برای پیشرفت جامعه به سمت تعالی است و اگر این دو مفهوم را در جامعه به کار ببریم به خوبی بر مشکلات پیروز می شویم.

 

مشاور فرهنگی وزیر نیرو گفت:یزد، شهر قنات و قنوت و قنائت و مرجعیت بزرگ شیعه است  که از این شهر می توان به عنوان شهر پرورش بزرگان جهان اسلام نام برد.

 

حجت الاسلام یزدان پرستبیان کرد:متاسفانه جنایت تکفیری ها و تروریست های داعشی، اسلام را در جهان بد معرفی می کنند و رفتار و جنایات آنها جهان اسلام را متلاطم کرده و صهیونست ها با وجود آنها نفس راحت می کشند و داعش جنایتکار مسلمانان را قتل عام می کنند و دائما انها بنزین روی آتش می ریزند که این ها وظایف ما را سنگین تر کرده است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم وزارت نیرو تصریح کرد:این حرکت، بسیار مبارک است و حدود 5 تا 6 هزار نفر در استان ها در این مسابقات شرکت کرده اند.

 

مشاور فرهنگی وزیر نیرو خاطرنشان کرد:  در 6 رشته برگزار شده و در سه مرجله در شرکت های صنعت آب و برق برگزار شده و در استان ها نیز برگزیدگان به مرحله کشوری آمده اند و این یازدهمین دوره است که به میزبانی یزد برگزار می شود.

کد خبر 592305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha