اعلام فراخوان جشنواره « ققنوس» در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان جشنواره «ققنوس» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره به همت بسیج دانشجویی استان و به صورت فردی گروهی و تشکل های دانشجویی برگزار می شود.

منوچهر ذوالفقاری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری امروز (11 دی) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: جشنواره «ققنوس» در پنج بخش ادبیات و به صورت فردی گروهی و تشکل های دانشجویی برگزار می شود.

 

وی افزود: شعر و داستان کوتاه، هنرهای تجسمی (خوشنویسی، پوستر، عکس و کاریکاتور)، فیلم (فیلمنامه‌نویسی، فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن)، تئاتر (نمایشنامه‌نویسی، تئاتر خیابانی، استاندآپ کمدی) و موسیقی (سنتی، مقامی، محلی و تلفیقی) از بخش های جشنواره «ققنوس» است.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره «ققنوس» تا 15 دی ماه جاری است ابراز کرد: زمان برگزاری جشنواره «ققنوس» در ایام الله دهه فجر سال جاری است.

 

ذوالفقاری، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، ملزومات فرهنگی اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و هنر، فاصله طبقاتی، رابطه دانشگاه و بازار کار، شرکت‌های پژوهش محور، اقتصاد مقاومتی و قاچاق کالا، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و مصرف‌زدگی، نفوذ اقتصادی فرهنگی، عدالت اجتماعی، اشرافی گری مسئولان و حقوق‌های غیرمتعارف و سبک زندگی مدیران جامعه اسلامی را از مهم‌ترین موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

 

وی افزود: نسبت اسلام و سرمایه‌داری، عدالت یا مساوات، سبک زندگی مدیریتی امام علی (علیه السلام) و معصومین، سبک زندگی مدیریتی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله)، مطالبه گری در خصوص ساده‌زیستی مسئولان، برخورد با مفاسد اقتصادی، دانشگاه اسلامی، علوم انسانی اسلامی، وضعیت موجود، وضعیت مطلوب، غایت علم در اسلام و غرب، حکمت اسلامی و حکمت غربی، میزان تحقق انقلاب فرهنگی، هنر دینی و هنر قدسی، هنر غربی و مدرنیته، هنر از نگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای، ایران پایگاه تمدن اسلامی، فرهنگ‌های بومی و آموزه‌ها، رسم‌ها و آئین‌های برگرفته از اندیشه دینی هنرها، آواها و نواهای محلی منطبق بر احکام دینی، سبک زندگی بومی محلی منطبق بر احکام دینی، آئین‌‌‌‌های ازدواج و عزاداری در ایران و مطالبات صنفی دانشجویی از دیگر موضوعات جشنواره دانشجویی ققنوس است.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری شناخت و کمک به پرورش استعدادهای فرهنگی هنری دانشجویان، تقویت معرفت دینی و ترویج فرهنگ و تمدن اصیل جامعه اسلامی، توسعه فعالیت های فرهنگی اجتماعی، مسئولیت پذیری و همدلی در بین دانشجویان، زمینه سازی برای تربیت نیروی انسانی مبتکر و خلاق و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانشجویان و محیط های آموزش عالی استان، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

ذوالفقاری یادآور شد: علاقه مندان باید آثار خود را به دبیر خانه جشنواره، دفاتر بسیج دانشجویی و یا ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری واقع در میدان علم‌الهدی تحویل دهند.

 

کد خبر 597977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha