افزایش سواد سلامت، بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش بیماری های غیر واگیر

خبرگزاری شبستان: مدیر غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سبک زندگی بر اساس عدم اطلاع در جامعه گفت: افزایش سواد سلامت، بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش بیماری های غیر واگیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسین مظفر مدیر غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد روز گذشته ( 11 دی) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: بیماری های غیر واگیر در راس مشکلات سلامت است که نقش انکار ناپذیری در بین مردم دارد.

 

وی افزود: نقش اصحاب رسانه بسیار مهم در راستای افزایش سواد سلامت دارند اما باید توجه داشت که در لابه لای تهاجم های دشمنان بخشی از آسیب ها میتواند از طریق عدم سواد سلامت به مردم برسد.

 

مدیر غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه در صدا و سیمای ما بسیاری از تبلیغات اشتباه و نادرست است و بسیاری از مشکلات از این طریق بوجود می آید.

 

مظفر تصریح کرد: امروز سواد تغذیه ای توسط بخشی از خواص دچار مشکل می شود که باید در مقابل آنها بایستیم و با ارائه آگاهی به مردم در راستای خرافه گویی ها جلوگیری کنیم.

 

وی ادامه داد:مردم به صدا و سیما اعتماد دارند و معتقدیم که افرادی که میخواهند در تلویزیون اجرا در زمینه سلامت مردم دارند باید از کانال معاونت بهداشتی عبور کنند.

 

مدیر غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: ما باید کاری کنیم که مردم کمتر رغبت نشان دهند تا از فست فود ها جلوگیری شود.

کد خبر 598251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha