نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم گیلان افتتاح می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از افتتاح نهمین نمایشگاه قرآن کریم گیلان و اولین نمایشگاه تجسمی قرآنی عصر امروز (25 مرداد) در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا ثقتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت در حاشیه بازدید از برپایی نهمین نمایشگاه قرآنی استان گیلان، گفت: نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم گیلان با 15 غرفه اختصاصی میزبان مردم روزه دار استان است.

 

وی با اشاره به اینکه بخش های موسسات قرآنی، مهدویت، شهدا و قرآن و بصیرت از قسمت های ویژه این نمایشگاه است، تصریح کرد: فروش محصولات و کتب دینی و مذهبی و غرفه معرفی سایت های تلاوت قاریان از دیگر عناومین غرفه های نمایشگاه قرآن گیلان است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، خاطرنشان کرد: نمایش و ارائه کتب و نسخ قدیمی، مشاوره، معرق کاری، صنایع دستی و معرفی سایت های قرآنی از بخش های مهم نمایشگاه قرآن کریم گیلان است.

 

وی افزود: نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم گیلان، عصر روز (25 مرداد) سال جاری با حضور استاندار گیلان و دیگر مسئولین استانی در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت افتتاح می شود و به مدت 15 روز برپا است.

 

ثقتی در ادامه از برپایی نخستین نمایشگاه بزرگ تجسمی قرآن کریم خبر داد و تاکید کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 اثر از هنرمندان مطرح کشور در بخش آثار هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می شود.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همت موسسه کاروان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در رشت برگزار شده است، بیان کرد: بیش از 200 نفر از هنرمندان کشور برای ارائه آثار خود در اولین نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن کریم دعوت شده اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، نقاشی، سفال، منبت کاری، خوشنویسی و منبت کاری را از بخش های ویژه این نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات تخصصی هنرهای تجسمی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

 

ثقتی در ادامه به برگزاری محافل انس با قرآن در 10 مسجد رشت خبر داد و گفت: این مراسم ها در مساجد شهرستان رشت و بخش های سنگر، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء و خشکبیجار در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، اذعان کرد: قرائت قرآن توسط اهالی مسجد و قاری استانی، اجرای تواشیح، سخنران، برگزاری مسابقه قرآن و مفاهیم و اهدای جایزه از برنامه های این محافل انس با قرآن است.

  

پایان پیام/
 

کد خبر 59857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha