محبت زیاد مانع اجرای عدالت می شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت گرگان عدالت را یکی از شرایط سخن درست از منظر قرآن بیان کرد و گفت: گاهی اوقات، محبت زیاد به دیگران مانع اجرای عدالت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام قربانعلی برقرار، امام جمعه موقت گرگان، امروز (1 بهمن) در خطبه های نمازجمعه این شهر افزود: در آیه 152 سوره انعام آمده است که رعایت عدالت در سخن گفتن، منشاء خیر می شود.  

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد به خاطر وابستگی های جناحی، حزبی و فردی، در تعریف و تمجید از حد، تجاوز کرده و گاهی هم، از بیان واقعیت ها خودداری می کنند و دچار افراط و تفریط می شوند.  

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: حضرت علی (ع) فرمودند اگر خواستید از کسی تعریف کنید در حد لیاقت او باشد، که بیش از آن، تملق است و اگر هم در این زمینه کوتاهی کنید، نشانه حسادت است.  

 

حجت الاسلام برقرار دومین شرط سخن درست را هماهنگی بین سخن و رفتار دانست و اظهارکرد: اگر بین این دو هماهنگی نباشد، موجب تنفر می شود، حتی ذات اقدس الهی را هم به خشم می آورد.

 

وی با بیان اینکه سومین شرط سخن درست، نرمی در گفتار است، گفت: خشونت گفتاری، در روح و روان انسان، اثر بد می گذارد و تاثیر سخن را از بین می برد.

 

امام جمعه موقت گرگان درباره آثار سخن نیک نیز خاطرنشان کرد: سخن درست موجب افزایش مال، زیادی رزق، طول عمر، محبوبیت نزد مردم و رفتن به بهشت می شود.  

 

حجت الاسلام برقرار در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت چهارم بهمن ماه، سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد توسط بختیار برای جلوگیری از ورود امام (ره) به کشور و هفتم بهمن ماه، سالروز تحصن روحانیون در اعتراض به این اقدام بختیار، اظهار کرد: محبوب القلوب شدن امام (ره) و اینکه گویی تمام عالم هستی دست به دست هم داده بودند تا ایشان به سلامت به وطن بازگردند، از آثار تقواست.

 

به گفته وی، کسانی که تقوا داشته باشند رب العالمین، برای آنها راه گریز ایجاد و از بن بست، نجات می دهد.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه کسی توانایی مقابله با اراده الهی را ندارد، تصریح کرد: بختیار گمان می کرد با بستن فرودگاه می تواند مانع آمدن این مرد الهی شود.  

 

حجت الاسلام برقرار توضیح داد: تقوا تنها به معنای ذکر گفتن و کنج عزلت اختیار کردن، نیست، بلکه باید همراه با تلاش باشد.

 

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر آمریکا، قدرت می خواهد، اظهارکرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران به برکت هدایت های امام راحل، دهنمودهای مقام معظم رهبری، خون شهداء و حمایت های مردم، چنین قدرتی یافته است.

کد خبر 602943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha