سازش نکردن بختیاری ها با طاغوت نشانگر عزت آن هاست

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت:سازش نکردن بختیاری ها با طاغوت زمان را نشانگر عزت بختیاری ها است و شوهرت، مقام و قومیت نباید آدمی را از دینشان دورکند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد امروز (19 بهمن) در آیین بزرگداشت حماسه ۱۹ بهمن که در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: حماسه 19 بهمن بختیاری های استان به عنوان یک حرکت بزرگ در تاریخ به ثبت رسید.

 

امام جمعه شهرکرد اظهارکرد: بختیاری ها در روز 19 بهمن ماه به همه مردم این پیام را دادند که ما تا زمانی به قومی بودن احترام میگذاریم که مخالف احکام اسلام نباشد.

 

وی سازش نکردن بختیاری ها با طاغوت زمان را نشانگر عزت بختیاری ها خواند و تصریح کرد: شوهرت، مقام و قومیت نباید آدمی را از دینشان دورکند.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری افزود: اعلام انزجار بختیاری ها از بختیار نشانگر حرکت ارزنده آن ها در انقلاب اسلامی بود.

 

وی قوم بختیاری را قومی شجاع و غیرت مند خواند و گفت: بختیاری ها در تولید ملی نقش مهمی دارند و همیشه از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

 

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: بختیاری ها با بیعتشان با امام خمینی (ره) ولایی بودن قومشان را به همه در زمان انقلاب اسلامی ایران نشان دادند.

 

نماینده ولی فقیه در استان از آغاز مستند سازی حماسه 19 بهمن در شورای فرهنگ عمومی خبر داد و افزود: روز 20 بهمن را به عنوان حماسه بختیاری ها در تاریخ به ثبت خواهیم رساند.

 

وی ادامه داد: به ثبت رساندن این حماسه در تاریخ به دلیل قربانی نشدن و فراموش نشدن آن است.

 

کد خبر 608107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha