فرهنگ مهدویت و قرآن را با ظرافت هنری به مخاطبان ارائه دهیم

امیرزاده قاسمی با تاکید بر مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: ما باید فرهنگ مهدویت، قرآن و اهل بیت(ع) را باظرافت هنری به مخاطبان ارائه دهیم.

سید هاشم امیرزاده قاسمی، مسئول غرفه مجتمع پیامبراعظم دربخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به بحث آخر الزمان در سینمای صهیونیسم به خبرنگار شبستان گفت: ما در این غرفه بخشی از فیلم ها و تولیدات رسانه ای هالیوود را که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و متاسفانه بدون هیچ نقد و تحلیلی از صدا و سیما پخش شده است و فیلم هایی کاملا ضد اسلامی و ضد فرهنگ مهدویت ما هستند را به معرض نمایش گذاشته ایم.

وی اظهار کرد: مطمئنا این فیلم ها در دراز مدت بر ذهن بیننده اثر منفی دارد و سوالی که اینجا مطرح است که چرا سیمای جمهوری اسلامی ایران اجازه پخش این فیلم ها و سریال ها را می دهد.

 

قاسمی بیان کرد: ما در این غرفه فیلم های هالیوود را که بیشتر برای تخریب فرهنگ دینی و اسلامی  ساخته شده است با هفت موضوع تفکیک کردیم.

وی ادامه داد: برخی از این فیلم ها همانند بازگشت سرباز جهانی و روز ششم برای ایجاد دلهره و اضطراب در بشر است که آنها تغییرات جهانی در انسان به وجود می آورند.

مسئول غرفه مجتمع پیامبراعظم دربخش آموزش بیان کرد: در بعضی از این فیلم ها منجیان آمریکایی برای نجات بشر آن هم زمانی که بشر دچار بحران شده است همانند سوپرمن یا مرد عنکبوتی ساخته شده اند.

وی فیلم ماتریس را در جهت تبلیغ منجیان صهیونیسم ذکر کرد و افزود: برخی از این فیلم ها برای تبلیغ عرفان های کاذب است که از آن جمله می توان به فیلم شاگرد تحت تعقیب، معبد فنا و مبارزه آخرین نام برد .


قاسمی تاکید کرد: برخی از این فیلم ها برای توجیه دستیابی آمریکا به سلاح هسته ای و القاء برتری نظامی آمریکا ساخته شده اند که از آن جمله می توان به مردان ایکس و مترجم اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکسری از این فیلم ها نشان می دهند که یک حالت بحرانی در جامعه ایجاد می شود و این حالت مربوط به یک موجود آسمانی است که این موجود آسمانی غارتگر، نابودگر، مهاجم و بیگانه است.

وی اضافه کرد: در واقع منظور این دسته از فیلم ها این است که وقتی ما مسلمانان امام زمان(عج) را آسمانی میدانیم می خواهند به بچه و کودکان ما القاء کنند که امام زمان(عج) که موجودی آسمانی است غارتگر، نابودگر، مهاجم و بیگانه است.

 

کارشناس مسئول فرهنگی تربیت معلم شهید مفتح با بیان اینکه ما باید در دو بخش ایجابی و سلبی برای مقابله با این اقدامات آمریکا، صهیونیسم و دنیا غرب کار کنیم گفت: ما باید در بحث ایجابی فرهنگ مهدویت، قرآن و اهل بیت را با ظرافت هنرمندانه ای به مخاطب ارائه دهیم تا بچه های ما با زبان هنر با فرهنگ قرآن، مهدویت و اهل بیت آشنا شوند.

وی با تاکید بر فعالیت در حوزه سلبی برای مقابله با چنین آسیب هایی در جامعه گفت: ما در بخش سلبی باید با برگزاری نمایشگاه های مختلف و همچنین سایر اقدامات فرهنگی با این آسیب ها مقابله کنند.

وی ادامه داد: حوزه های ما دانشگاه ها، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات ، صدا و سیما، مطبوعات و حتی شهرداری ها موظف هستند در این زمینه برای مقابله با آسیب ها تلاش جدی داشته باشند.

 

قاسمی، با انتقاد از اینکه متولیان فرهنگ جامعه ما که ده الی 15 نهاد هستند به سلیقه خودشان کار می کنند گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ ما یک وحدت رویه میان سازمان ها وجود ندارد زیرا اختلاف سلیقه ها زیاد و دیدگاه های فرهنگی هر سازمان و نهادی نیز متفاوت است.

وی بیان کرد: وقتی از این موسسات قصد انجام کار فرهنگی و دینی را دارد اما چون دین را نمی شناسند نمی توانند کار مثبت انجام دهند و در واقع سازمان هایی که با دین آشنا هستند به کار هنری احاطه ندارند و یا هنرمندان ما آنگونه که باید از دین استفاده نمی کنند.

کارشناس مسئول فرهنگی تربیت معلم شهید مفتح تاکید کرد: اگر مسائل دینی ما با ظرافت هنری بیان شود قطعا می تواند تاثیر بسزایی در مخاطبان داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع پیامبر اعظم در بخش فرهنگی گفت: هدف ما از حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و بخش آموزش آگاهی دادن به مردم و بصیرت افزایی در راستای سخنان مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ نرم است.

 

مسئول غرفه مجتمع پیامبراعظم دربخش با بیان اینکه تاکنون 850 جلد کتاب به خانواده ها برای معرفی محصولات هالیوود در طول نمایشگاه از سوی مجتمع پیامبر اعظم هدیه داده شده است گفت: ما همراه با این کتابها توضیحاتی را در زمینه اهداف آمریکا، صهیونیسم و دنیای غرب برای ساختن فیلم هایی با این مضامین ارائه داده ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از والدین در مراجعه به ما عنوان کرده اند که کودکان آنها اغلب این فیلم ها را مشاهده کرده اند که این مسئله جای بسی تاسف دارد. و در واقع هشداری است به مسئولان فرهنگی جامعه که در این زمینه تلاش کنند.

پایان پیام/


 

کد خبر 61158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha