برگزاری رزمایش « الی بیت المقدس» در یزد/ بسیجیان یزد آمادگی صد در صد در برابر هر تهدیدی دارند

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به برگزاری رزمایش « الی بیت المقدس» در یزد گفت: بسیجیان یزد آمادگی صد در صد در برابر هر تهدیدی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سردار اکبر فتوحی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد امروز (4 اسفند) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد در محل رزمایش « الی بیت المقدس» یزد گفت: این رزمایش سپاه الغدیر با به کار گیری تمام بسیجیان یزد در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه در یزد برگزار می شود و به منظور بالا بردن توان رزمی، داشتن توانایی و آمدگی جسمی و رزمی در مقابل دشمنان انجام می شود.

 

وی افزود: سپاه الغدیر با 12 ناحیه بسیج مقاومت این رزمایش را برگزار می کند که در این راستا ناحیه بسیج مرکزی زارچ نیز تشکیل شده است که در کل استان با 45 گردان الی بیت المقدس با برادران و 6 گردان کوثر از 6 حوزه مقاومت خواهران به مدت 48 ساعت برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: در این رزمایش ما فرضیات نداریم ولی با سنجش توانایی های دشمن ما در این رزمایش در مقابل هر عملیات در مقابل آن می ایستیم و هر گونه نقشه دشمن را با گردان های بسیجی که آموزش دیده اند عملیات را پیاده می کنیم.

 

فتوحی خاطرنشان کرد: 72 تاکتیک در این عملیات در مقابل تهدید دشمن با عنوان « دفاع از کوی و برزن» و 14 تاکتیک به عنوان « امداد و نجات» و 2 عملیات ویژه به عنوان « خارج از تصور دشمن» به نمایش گذاشته می شود.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد: از تغییرات امسال در راستای تهدیدات دشمن انجام عملیات به صورت شبانه است که از آن به عنوان ابتکارات سپاه یاد می شود.

 

فتوحی افزود: الان دشمن عملیات شبانه را در اصول جنگ خود قرار داده که در کشورهای اسلامی نیز این را شاهد هستیم اما در این رزمایش نیز این عملیات را توام با برنامه ریزی ها در راستای تهدیدات دشمن داریم.

 

وی ادامه داد: اخطار می دهیم که رزمایش های « الی بیت المقدس» اجازه نمی دهد هیچ دشمنی بخواهد کوچکترین حرکتی علیه ما انجام دهد و آمادگی صد درصد داریم.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: ما عملیات های دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و مردم یاری، پدافند دورادور و کنترل جاده های مواصلاتی و امنیت همه جانبه داریم.

 

فتوحی بیان کرد: از دیگر تغییرات رزمایش ، برگزاری شامگاه به جای صبحگاه مشترک است بدین معنا که تعدادی از عملیات ها به محض فراخوانی در شهر انجام می دهیم و بعد از ظهر در اردوگاه مستقر می شوند و این رزمایش را بسیجیان آموزش دیده و عضو گردان بیت المقدس تشکیل می دهند.

 

وی افزود: ما خواهان جنگ با هیچ کشوری نیستیم اما این رزمایش ها به منظور انسجام بخشی و تقویت نیروی دفاعی است که در مقابل هر دشمنی می ایستیم و این رزمایش ها حالت بازدارندگی و تقویت بنیه نظامی دارد.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد خاطرنشان کرد: تعداد سه هزار و 500 بسیجی در استان یزد داریم که در قالب گردان ها و بسیج سازماندهی شده اند و آماده هستند.

 

فتوحی بیان کرد: الان بسیجیان استان یزد و کل کشور در تمامی نقاط حضور دارند و حتی در بیابان ها نیز این حضور را شاهد هستیم.

 

وی افزود: اگرچه دشمن از لحاظ هوایی برتری دارد اما خلبانانش بدانند که اگر بخواهند جایی را بمباران کنند نه خودشان باقی خواهند ماند و نه جایگاهی برای فرود خواهند داشت.

 

 

کد خبر 612089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha