کانون های فرهنگی هنری مساجد مهمترین سنگر در برابر مقابله با تهاجمات فرهنگی هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش مثبت کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: این کانون ها امروز مهمترین سنگر در برابر مقابله با تهاجمات فرهنگی هستند.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه دینی، اجتماعی و سیاسی هستند.

 

وی با بیان اینکه اهمیت فعالیت این کانون ها افزود: در کنار رسالت اصلی اقامه نماز و عبادت مسلمانان، مسائل فرهنگی اجتماعی و آموزشی از کارکردهای مهم مساجد است که از دوران پیامبر اسلام(ص) وجود داشته به طوری که ایشان مسجد جامع و کاملی بنا کرد که نه تنها مختص عبادت و اقامه نماز بود بلکه در کنار آن مباحث علمی، مذاکرات، مسائل اجتماعی و سیاسی و... انجام می شد.

 

آیت الله حسن زاده اذعان داشت: همچنین در دوران انقلاب و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس مساجد از پایگاه های مهم فعالیت جوانان بودند که کارکرد موفقی از خود به جای گذاشتند.

 

وی تصریح کرد: در این دوره نیز که در معرض انواع تهاجمات فرهنگی هستیم، مساجد اصلی ترین پایگاه ها هستند که اقدامات ارزنده ای در آنها صورت می گیرد و با کارکردها و فعالیت های فرهنگی و دینی جوانان بسیاری به مساجد جذب می شوند.

 

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی مساجد مهمترین سنگر در برابر مقابله با تهاجمات فرهنگی هستند، ادامه داد: بر این اساس باید از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بیشتر بهره برد و مسئولان از این کانون ها حمایت ویژه ای داشته باشند تا شاهد ارتقای جایگاه و رونق بیشتر در این کانون ها باشیم.

 

وی با بیان اینکه در سال های اخیر کانون های فرهنگی هنری مساجد همچون گذشته نقش آفرینی نمی کنند، اظهار کرد: باید کانون های فرهنگی هنری مساجد که پایگاه های فرهنگی کشور هستند و می توانند نقش تاثیرگذاری در تربیت جوانان ما داشته باشند، بیش از گذشته تقویت شوند.

 

کد خبر 614410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha