تخریب منابع طبیعی، کشور را با بحران های جدی مواجه می کند

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بسیاری از بحران های موجود در کشور در نتیجه تخریب منابع طبیعی به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(14 اسفند) در آستانه روز منابع طبیعی در دیدار کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: تخریب منابع طبیعی کشور را با یک بحران جدی مواجه کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه بحران های موجود در منابع طبیعی به جهت تخریب های گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: جبران تخریب های به وجود آمده در منابع طبیعی زمان بر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان به مشکل ریزگردهای خوزستان و مشکلات ایجاد شده اشاره کرد و افزود: این مشکلات در یک یا چند روز حل نمی شود.

 

آیت الله خاتمی با ابراز تاسف از اینکه فاجعه تخریب منابع طبیعی امروز خود را نشان داده است، ادامه داد: مشکلات این حوزه به جهت عدم برنامه ریزی صحیح در بهره مندی از منابع طبیعی ایجاد شده است.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه خشک کردن تالاب ها از 25 سال گذشته موجب شده امروز آثار این تخریب ها را ببینیم، خاطرنشان کرد: در صورت تخریب منابع آبی و خاکی با مشکلات بسیاری در آینده مواجه می شویم.

 

آیت الله خاتمی با انتقاد از اینکه روستائیان مرتع را ملک شخصی خود می دانند و آن را به صورت ناآگاهانه تخریب می کنند، گفت: باید این فرهنگ سازی انجام شود که منابع طبیعی متعلق به همه است.

 

کد خبر 614475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha