براساس آیات قرآن نداشتن معیار صحیح مورد مذمت الهی است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه بابیان اینکه خداوند نداشتن معیار را مورد مذمت قرار داده، گفت: کسانی که در مسیر حق نباشند هرگز به مقصد نمی‌رسند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شنبه‌شب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل گرفتاری مردم ناشی از فقدان معیار و میزان صحیح است.

وی افزود: انسان باوجود معیار صحیح می‌تواند زندگی خود را مورد ارزیابی قرار دهد تا بداند که آیا زندگی‌اش در مسیر حق که خداوند تعیین کرده قرار دارد یا نه. معیار صحیح انسان را از خطا باز می دارد.

حجت‌الاسلام میرباقری با استناد به سوره مبارک کهف، ابراز کرد: خداوند در این سوره نداشتن معیار را مورد مذمت قرارداد و فرمود: آیا به شما خبر بدهم چه کسانی در زندگی بیشتر زیانکار هستند، آنهایی که تلاش می کنند و گمان دارند که افعالشان صحیح است اما در توهم به سر می‌برند؛ کسانی که در مسیر حق نباشند هرگز به مقصد نمی‌رسند.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه منشا بسیاری از اختلافات خانوادگی ناشی از عدم معیار داشتن زوجین به وجود می‌آید، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین معیار و میزان برای شناسایی حق و باطل است.

وی افزود: روایت است که«رضای خدا در رضای حضرت فاطمه(س) و غضب او در غضب ایشان است» انسان باید در مسیری قرار بگیرد که رضا و غضب الهی معیار رضا و غضبش باشد و این مقام اولیا الله است.

حجت‌الاسلام میرباقری بابیان اینکه قناعت، راست‌گویی و حجاب حضرت زهرا(س) از معیارهایی است که اگر زوجین در زندگی مشترک رعایت کنند پایه‌های خانواده مستحکم می‌شود، عنوان کرد: امروز برخی مردان خود مشوق بدحجاب شدن همسرانشان هستند این امر حاصلی جز خشم الهی ندارد، صداقت زوجین اعتماد را در کانون خانواده حاکم می‌کند.

کد خبر 614622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha