توزیع ۳۰۰ هزار اصله درخت به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی استان یزد گفت: بیش از ۳۰۰ هزار اصله درخت به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان یزد توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا آخوندی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد روز گذشته (14 اسفند) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت:ما در هفته منابع طبیعی از 15 اسفندماه را به عنوان روز شمار نامگذاری کرده ایم.

 

وی افزود: منابع طبیعی جز انفال کشور است که حدود 87 درصد منابع طبیعی را انفال تشکیل داده و سازمان منابع طبیعی نیز با اهداف مشخص بیش از 110 سال مشغول به فعالیت است.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تصریح کرد: توزیع نهال از 23 بهمن ماه نزدیک به میزان 300 هزار اصله درخت، غرس نهال توسط امام جمعه یزد، برگزاری برنامه روز ملی درختکاری در پارک ملی شاهدیه، نشست شورای حفاظت استان، مدیریت جامع حوزه آبخیز از جمله طرح های ما در این هفته است.

 

آخوندی خاطرنشان کرد:استان یزد با هفت و سه دهم میلیون هکتار مساحت است که با توجه به روند نزولی بارش در 15 سال اخیر میزان 13 سال خشکسالی با تبعات منفی برای بخش کشاورزی و منابع طبیعی داشته ایم.

 

وی ادامه داد: ما در استان 180 هزار هکتار کانون بحرانی حاد داریم که منشا داخلی دارد و در اراضی بیابانی و کویری وضعیت بحرانی حاد داریم.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: مشارکت مردم در بحث منابع طبیعی یکی از مهمترین اولویت ها است که در این مدت پروژه منارید، ترسیم کربن داشته ایم که دستگاه ها در کنار هم برای اهداف مشترک فعالیت دارند.

 

آخوندی بیان کرد: سال جاری توانستم پروژه ترسیم کربن به شهرستان خاتم تعمیم داده شود.

 

وی افزود: ما در سالجاری دراستان یزد تعداد پرونده های تشکیل کیفری و حقوقی 988 پرونده بوده است  که از این تعداد 526 هکتار خلع ید و 400 هکتار  نیز قلع و قمع بوده است که ارزش ریالی آن 420 میلیارد ریال بوده است.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 4 استان کشور صندوق منابع طبیعی تاسیس شده است که 51 درصد سهم فراگیر است و 49 درصد سهم دولت است و در استان ما نیز این سهم را انجام داده اند که سهم دولت نیز در حال پیگیری است که امیدواریم این صندوق در استان نیز تشکیل شود.

 

آخوندی تصریح کرد:خوشبختانه سمن ها حضوری پررنگ تر از گذشته دارند تا در طرح ها شرکت کنند و ما نیز در استان بر اساس طرح ها، دستگاه ها را مشارکت دهیم.

 

 

وی بیان کرد: ما در سال 95 در بخش درآمدی رتبه سوم کشور داشتیم.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد افزود: وضعیت بارندگی ما نیز امسال تاکنون خوب نبوده است و اکثر نقاط استان کاهش بارندگی داشته ایم و تا پایان بهمن ماه نیز به عنوان کمترین بارش ها بوده است.

کد خبر 614628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha