وزارت کشور و دستگاه قضا اتهامات وارده به برخی از کاندیداها در روزهای اخیر را پیگیری می کند

خبرگزاری شبستان:وزیر کشور با اشاره به اینکه در روزهای اخیر به چند نفر از کاندیداها و حامیان آنها اتهاماتی وارد شده است گفت: وزارت کشور و دستگاه قضا اتهامات وارده به برخی از کاندیداها در روزهای اخیر را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه افتتاحیه ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهروروستا و اولین میان دوره دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: واقعاً تکلیف بزرگی به دوش همه ماست و عظمت این تکلیف هم وقتی مشخص می شود که ما به اهمیت این موضوع واقف باشیم جمهوری اسلامی ایران این برکت را برای مردم داشت که خودشان در سرنوشتشان تاثیرگذار باشند و نحوه و چگونگی این تاثیرگذاری در قانون مشخص شده است و مجری ان وزارت کشور است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر وظیفه قانونی یک تکلیف الهی و شرعی بر عهده ماست افزود: همه ما باید امانتدار خوبی باشیم و بی طرفی مان رعایت کنیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که مردم با اطمینان قلب در این انتخابات حضور یابند.

 

وزیر کشور با اظهار اینکه تدارکات انتخابات زمانی می تواند فراهم باشد که یک هم افزایی جدی در ان باشد خاطرنشان کرد: طلیعه این انتخابات هم این است که کاری با قوت و قدرت و موثر انجام شود و ما باید سه قانون متفاوت را در اجرای انتخابات اجرا کنیم و سه فرایند متفاوت در قانون را پیش ببریم.

 

رحمانی فضلی با اظهار اینکه ما چون این کار را ثواب و خیر می بینیم در همه مراحل هم باید به آن پایبند باشیم خاطرنشان کرد: رعایت حرمت هر فردی که در این زمینه گام برمی دارد وظیفه اصلی کسانی است که در انتخابات فعالیت می کنند و باید به گونه عمل کنیم که یک فضای آرام ایجاد کنیم و در یک فضای ستیزه گرانه شاهد اختلافات بعد از انتخابات نباشیم.

 

وزیر کشور دولت روحانی با بیان اینکه حرفهای ناشایست و بدون سند در فضای رسانه ای نباید مطرح شود یادآور شد: در همین چند روز اخیر اتهاماتی به فعالین در حوزه انتخابات زده شده که باعث نگرانی است و وزارت کشور و دستگاه قضا آنها را پیگیری می کند به خصوص در مورد کسانی که کاندیدا شده اند و در مورد حامیان آنها.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت امنیت انتخابات عنوان کرد: امنیت انتخابات مساله بسیار مهمی است که باید انتخابات را در شرایط بسیار مناسبی برگزار کنیم زیرا کسانی در تلاشند که ناامنی ایجاد کنند اما خوشبختانه درجات امنیت مورد نیاز ما کاملاً رعایت شده است و در انتخابات قبلی نیز این امنیت در اوج بوده و ما هیچگونه هزینه ناامنی را پرداخت نکردیم.

 

وی به عنوان اینکه در مشارکت هم ما در وزارت کشور می توانیم بسترساز باشیم و فضایی را فراهم کنیم که هم احساس شود حق الناس و اخلاق و آبرو رعایت می شود و هم کسی که در انتخابات شرکت می کند در هیچ بعدی برای او مشکلی پیش نمی آید تصریح کرد: از الان فضای بیرونی جامعه که باید طبق قانون کنترل شود کنترل خواهد شد و کسانی که بخواهند خارج از قانون اقدام کنند با آنها برخورد می شود.

 

وزیر کشور در پایان با تاکید بر ضرورت داشتن مجوز از سوی جبهه تشکل و احزاب شرکت کننده در انتخابات گفت: اگر هر جبهه تشکل یا احزاب شرکت کننده در انتخابات مجوز نداشته باشد جلوی انها برای فعالیت در انتخابات گرفته خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 614657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha