آمادگی ۴۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ به منظور خدمات رسانی به مردم

خبرگزاری شبستان: معاون فنی مرکز فوریت های پزشکی استان یزد با اشاره به تمهیدات نوروزی به منظور کمک به مصدومان گفت: تعداد ۴۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ به منظور خدمات رسانی به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سعید پهلوان پور، معاون فنی مرکز فوریت های پزشکی استان یزد امروز (15 اسفند) در مانور سلامت نوروزی بهداشت محیط در سالن همایش های باقرالعلوم یزد گفت: این همایش ها به منظور کاهش ریسک تهدید سفر برای مردم است که امیدواریم اثرگذار باشد.

 

وی افزود : اولین رویکرد سلامت در اورژانس ها است که اولین سنگر برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی است که در آن پایگاه اورژانس و تکنسین و آمبولانس می تواند بسیار اساسی باشد و به عنوان عناصر اساسی در ارائه خدمات سلامت در پیش بیمارستان ها هستند.

 

معاون فنی مرکز فوریت های پزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: ما 42 پایگاه اورژانس 115 داریم که 27 پایگاه جاده ای است که در هر 40 کیلومتر به ارائه خدمات درمانی با محوریت تصادف دارد و در این زمینه نیز 15 پایگاه شهری داریم که در این راستا شهرستان یزد 11 پایگاه شهری  و چهار پایگاه روستایی داریم.

 

پهلوان پور تصریح کرد: ما در استان تعداد 62 آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس داریم که در این راستا خدمات رسانی از طریق 256 تکنسین انجام می شود.

 

وی افزود: اورژانس 115 سه ظرفیت دارد که پوشش کامل استان، برخورداری از زیرساخت ارتباطی بسیار مناسب از جمله این ظرفیت ها است که باعث شده به عنوان طرح های امدادی از آن انتخاب می شود.

 

معاون فنی مرکز فوریت های پزشکی استان یزد گفت: طرح سلامت نوروزی در راستای سلامت سفر است که از 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 انجام می شود که هدف ما تامین سلامت مسافران نوروزی و کاهش ریسک سفر آنها است.

 

پهلوان پور بیان کرد: هدف ما این است که که بالگرد را در استان مستقر کنیم و در اماکن پرتردد نیز استقرار عوامل 115 را نیز داشته باشیم تا در زمان نیاز اقدام مناسب را انجام دهند.

 

وی افزود: با تشکیل تیم های نظارتی عملکرد پایگاه ها را مورد بررسی قرار می دهیم تا عملکرد مناسبی داشته باشند.

کد خبر 614739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha