مسکو  پیش شرط های مخالفان سوریه را  مانع دستیابی به راه حل سیاسی می داند

خبرگزاری شبستان: «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده رئیس جمهور این کشور به منطقه خاورمیانه تاکید کرد: مسکو با پیش شرط های مخالفان سوریه از جمله برکناری «بشار اسد» مخالف است و آن را مانع دستیابی به راه حل سیاسی می داند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و شمال آفریقا در گفتگو با «الحیات» بر ضرورت پایبندی بر قوانین بین المللی برای حل و فصل پرونده های منطقه ای تاکید کرد و گفت: مسکو برای نزدیک کردن مواضع ریاض و تهران تلاش می کند و سخن از خروج ایران از سوریه با دستیابی به راه حل نهایی برای بحران سوریه مرتبط است.

بوگدانوف نسبت به سناریوهای تقسیم در منطقه درحالی که راه حل سیاسی برای بحران های منطقه با شکست رو به رو شده است، هشدار داد.

وی تاکید کرد: فرآیند راه حل در سوریه باید با استناد به قوانین و قطعنامه های بین المللی و توافقنامه های گروه حمایت در وین  که به قطعنامه الزام آور در شورای امنیت تبدیل شده است، انجام شود و روسیه تلاش می کند با نظارت قاطع سازمان ملل انتخابات آزاد و شفاف در داخل و خارج سوریه برگزار شد.

بوگدانف افزود: مسکو دوباره مخالفت خود را با پیش شرط های مخالفان از جمله برکناری «بشار اسد» از قدرت اعلام می کند و این امر از دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه جلوگیری می کند؛ بنابراین هر عملیات انتقالی باید براساس قانون اساسی و قانون باشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با رد اتهام به مسکو درباره ائتلاف با شیعیان ضد اهل تسنن، گفت: مسکو برای میزبانی گفتگوی عربی – ایرانی تلاش می کند و هم‌پیمانی روسی – ایرانی طرف سومی را هدف قرار نداده است.

وی از نقش روسیه و دورنمای تفاهم با واشنگتن بر سر مجموعه ای از پرونده های حل نشده از اروپا تا خاورمیانه سخن گفت و بر حمایت کشورش از راه حل تشکیل دو کشور و پایان مناقشه اسرائیلی- فلسطینی بر اساس قطعنامه های بین المللی و طرح صلح اتحادیه عرب تاکید کرد. 

کد خبر 614741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha