بهره مندی ۴۰هزار نفر از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در سال جاری

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با بیان اینکه در سال جاری ۳۷۵ کانون با ما تفاهم نامه امضا کردند گفت:تعداد اعضای این کانون ها که از برنامه های امسال بهره بردند۳۹ هزار و چهار صد نفر بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم امروز (15 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد به تشریح عملکرد برنامه های دبیرخانه در سال جاری پرداخت و افزود: هرسال دو تفاهم نامه ویژه تابستان و ویژه سال تحصیلی  با کانون ها امضا می شد که امسال تجمیع شد.

 

وی ادامه داد:امتیاز این تفاهم نامه نسبت به سال های گذشته این بود که مسئولان کانون ها طی سال هر وقت حضور پیدا می کردند به میزان توان شان میتوانستند در خصوص باقی مانده برنامه ها با ما تفاهم نامه امضا کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی  با بیان اینکه در سال جاری 375 کانون با ما تفاهم نامه امضا کردند گفت: تعداد اعضای این کانون ها که از برنامه های امسال بهره بردند39 هزار و چهار صد نفر بود که اطلاعات آنها در سیستم ما ثبت شده است.

 

وی یاد آور شد تعداد کانون ها و اعضای آنها بیش از این آمار بوده منتها تعداد ذکر شده تنها آمار کانون هایی است که در سال جاری تفاهم نامه امضا کرده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به آموزش های صورت گرفته افزود: امسال 96 هزار و 760 نفر ساعت در کانون ها آموزش داشته ایم.

 

وی همچنین تعداد کتابخانه های مخزن دار و باز را 285 باب عنوان کرد و گفت: پانزده هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.همچنین تعداد مساجدی را که تحت پوشش تلاوت نور بودند را نیز 375 مسجد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 30 کانون مرکز خانه های نور بودند.

 

وی به موضوعات فعالیت های کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: در سال جاری 38 موضوع فعالیت داشتیم که طبق تفاهم نامه انجام شده و تمام مبالغ تعهد شده بابت برنامه های اجرا شده به کانون ها پرداخت شد و ما خود را ملزم میدانیم که به تعهدات خود کامل عمل کنیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم در ادامه به تشریح برنامه های حوزه آموزش و پژوهش پرداخت و افزود:30 درصد از تفاهم نامه به این بخش مربوط بوده که طی آن 320 حلقه آسمانی شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید و ...همچنین 191 جلسه تفسر در مساجد، 129 حلقه درسی شامل کلاس های تقویتی، آزمون های پیوسته، کنکور و تست زنی و..، 73 هسته پژوهش، 205 اتاق فکر، 247 خانه بهشتی شامل جلسات آموزش مهارت زندگی مخصوص والدیناعضای کانون ها با حضور کارشناسان خبره تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری 187 کلاس مهارتی، برگزاری 58 کلاس فنی و برگزاری 227 کلاس هنری از دیگر برنامه های حوزه آموزش و پژوهش بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در ادامه با اشاره به 30درصد دیگر تفاهم نامه که مربوط به حوزه فرهنگ و هنر می شود گفت: برگزاری 135 محفل شبی با قرآن، 158 هیئت قرآنی، 289 محفل جزخوانی در مساجد، 194 هیئت هفتگی، 242 جلسه نمازیاوران، برگزاری 130 یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، 47 نشریه کانونی، 123 گروه سرود، تواشیح و تئاتر، 60 گروه سنگر نت و 263 سفره افطاری از برنامه های حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

 

وی ادامه داد: 30درصد از دیگر برنامه های تفاهم نامه مربوط به حوزه تفریحات سالم بوده از جمله 63 اردوی مشهد و راهیان نور، 158 اردوی یک روزه  و 50 اردوی دوروزه به تهران، کاشان، اصفهان، همدان و ..163 اردوی درون استانی به روستاها، 232 اردوی درون شهری،266 سانس شنا، گرفتن 129 سالن فوتسال و زمین چمن، و 148 ورد شهر بازی و پینت بال و سینما .

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم 10 درصد باقی مانده ی تفاهم نامه را شامل برنامه های حوزه ارتباطات عنوان کرد و افزود:80 برنامه مشارکتی، برگزاری 93 نمایشگاه فرهنگی، و برگزاری  194 افتتاحیه و 209 برنامه اختتامیه از جمله برنامه های این حوزه بوده است.

 

 

کد خبر 614763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha