حمایت از جشنواره تیرنگ برقوت خود باقی است/احداث پارک و سالن ورزشی ویژه بانوان در مرکز مازندران

خبرگزاری شبستان:رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرساری از حمایت جدی شهرداری و شورای شهر ساری از جشنواره بومی تیرنگ خبر داد و درخصوص شایعات در فضای مجازی پیرامون شهرداری مرکز استان گفت: مردم بهترین قضاوت کنندگان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سید احمد صالحی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرساری امروز(15اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه در باشگاه فرهنگیان مرکز مازندران به رشد چشمگیر بودجه فرهنگی شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: بودجه فرهنگی شهرداری سال ۹۴ معادل ۱۲میلیارد تومان و در سال جاری به ۲۰ میلیارد  تومان افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه این بودجه در سال ۹۶ به ۲۳ میلیارد تومان می رسد، اظهار داشت: فعالیت های کمیسیون  فرهنگی شورای شهر و شهرداری در بخش فرهنگی، شامل برگزاری جشنواره های هنری، اجرای برنامه های  ملی  مذهبی، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، برنامه های نوروزی و... است.

 

صالحی با اشاره به اینکه حمایت جشنواره های بهار نارنج، مجسمه  های شنی، سیاه بازی و کاریکاتور از اقدامات مهم کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوده، خاطرنشان کرد:  حمایت از این جشنواره ها در سال ۹۶ هم ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه حمایت از برنامه های هیئت ها، حسینیه ها و مساجد ساری در مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری یادواره های شهدا و مسابقات قرآنی در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری قرار دارد، گفت:  آموزش شهروندی درقالب برنامه های متنوع در سرای تداوم برای سالمندان و معلولان اجرا شده است.

 

صالحی درخصوص ساماندهی کودکان کار، اظهار داشت:  برای ساماندهی آسیب دیدگان و  ساکنان حاشیه شهرها و کودکان کار  گرمخانه هایی در سطح ساری درحال فعالیت هستند.

 

وی، اجرای برنامه هایی با موضوع پیشگیری از اعتیاد،تربیت بدنی، تفریحات سالم، حمایت از باشگاه های ورزشی و حمایت از تیم های لیگ برتر مورد توجه کمیسیون فرهنگی شورای شهر مرکز مازندران بوده، یادآورشد: بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در سال 94 در ساری برگزار شد که  امسال این برنامه ها با رشد 40-50درصدی تداوم داشت.

 

صالحی از ایجاد کارگروه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و... در شهرداری ساری با هدف اجرای درست برنامه ها متناسب با نیاز شهروندان ساروی و جلوگیری از هدررفت بودجه فرهنگی خبر داد و درخصوص ناهماهنگی که درجشن میلاد حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) ایجاد شد و زمینه برکناری معاون فرهنگی شهرداری ساری را فراهم نمود، گفت: براین باور معتقدم در پیشامد جشن فوق الذکر نمی توان شخص خاصی را مقصر اعلام کرد بلکه باید گفت با هماهنگی های بیشتر می توان از بروز چنین مواردی که موجبات ناراحتی متدینین را فراهم می آورد، جلوگیری بعمل آورد.

 

وی از پارک ملل ساری به عنوان ویترین گردشگری مرکز مازندران یاد کرد و بیان داشت: شهرداری ساری در بخش ورزش بنابرقانون موظف است در حوزه استحفاظی شهرساری ورود پیدا کند.

 

صالحی از ساخت سالن ورزشی  ویژه بانوان در ساری  خبر داد و گفت: پارک بانوان نیز در مساحتی قریب به 9هکتار در جاده فرح آباد ساری در دست احداث است.

 

این عضو شورای شهر ساری درخصوص بدهکاری شهرداری به پیمانکاران بیان داشت: مقدار بدهکاری شهرداری ساری که در شبکه های مجازی عنوان می شود به واقعیت نزدیک نیست بلکه میزان بدهکاری سایر ارگان ها به شهرداری ساری بیشتر از بدهکاری شهرداری به پیمانکاران است.

 

وی از حمایت جدی شهرداری و شورای شهر ساری از جشنواره بومی محلی تئاتر تیرنگ خبر داد و درخصوص شایعات در فضای مجازی پیرامون انحراف در بودجه فرهنگی و سایر بخش های شهرداری ساری گفت: معتقدم ورود به فضای مجازی باید با اخلاق اسلامی همراه باشد و مردم قضاوت کنندگان خوبی نسبت به عملکرد شورا و شهرداری ساری خواهند بود.

 

صالحی با بیان اینکه خیرین حوزه ورزش در همایشی به میزبانی تهران مورد تجلیل قرار می گیرند، افزود: پنج نفر از خیرین مازندران برای حضور در این همایش دعوت دارند.  

کد خبر 614769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha