مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی آغاز شد

خبرگزاری شبستان:مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش آموزی ۱۵ اسفند با حضور گسترده دانش آموزان در اراک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی و فرهنگیان استان مرکزی (15 اسفند) با حضور بیش از 2 هزار و 500 دانش آموز و فرهنگی استان مرکزی در دارالقرآن کریم مرکزی در اراک آغاز شد.

 

سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی در حاشیه آغاز این دوره از رقابت ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این دوره از مسابقات از امروز با حضور دانش آموزان متوسطه اول پسر در رشته های حفظ عمومی و حفظ ویژه، ترتیل خوانی برگزار شد و فردا نیز دانش آموزان متوسطه دوم پسر در همین رشته ها با هم به رقابت می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه در روز های چهار شنبه و پنج شنبه نیز مسابقه قرآن ویژه دختران متوسطه اول و دوم است، ادامه داد: دانش آموزان دختر نیز در رشته های مذکور با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

طباطبایی ادامه داد: در روز شنبه 21 اسفند ماه نیز دانش آموزان متوسطه اول پسر در رشته های قرائت قرآن کریم و انشای نماز با هم به رقابت می پردازند و در روز یکشنبه نیز دانش آموزان متوسطه دوم در همین رشته ها شرکت می کنند.

 

وی همچنین به برگزاری مسابقه در رشته های قرائت قرآن کریم و انشای نماز ویزه دختران خبر داد و گفت: دانش اموزان دختر متوسطه اول و دوم نیز به ترتیب در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به پایان سال و ورود به سال جدید اضافه کرد: مسابقات در اسفند ماه در همین جا به پایان می رسد و بخش بعدی مسابقات در سال جدید و از 16 فروردین آغاز می شود.

 

طباطبایی ادامه داد: در روز 16 فروردین مسابقه اذان و 17 فروردین نیز مسابقه مداحی ویژه پسران برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری مسابقه احکام و تفسیر قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقات نیز در روزهای 19، 20، 21 و 23 فروردین به ترتیب برای دانش آموزان پسر و دختر در دومقطع اول و دوم متوسطه برگزار می شود.

 

این مقام مسئول همچنین به برگزاری مسابقات ویژه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات نیز در 24 و 31 فروردین آغاز می شود و فرهنگیان نیز در دو بخش خواهر و برادر در رشته های نهج البلاغه، حفظ قران کریم و روش تدریس احکام با هم به رقابت می پردازند.

 

طباطبایی همچنین به برگزاری مسابقه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات نیز در روزهای 26، 27،29 و 30 فروردین با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی در پایان به آیین تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات اشاره کرده و اضافه کرد: در بهار سال 96 از برگزاریدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات تجلیل و نفرات برتر به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

کد خبر 614774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha