توسعه درخت کاری گامی مهم در جهت صیانت از منابع طبیعی است

خبرگزاری شبستان: استاندار لرستان، منابع طبیعی میراثی گرانبها دانست و افزود: توسعه درخت کاری گامی در جهت صیانت از این میراث است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان امروز(15 اسفند) در حاشیه مراسم درختکاری در دانشگاه لرستان، گفت: صیانت از مناطبع طبیعی وظیفه ای عمومی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ کاشت درخت، افزود: کاشت هر نهال در طبیعت حرکتی برای صیانت از هوای پاک و منابع طبیعی به عنوان میراثی ارزشمند است.

 

بازوند، با اشاره به نقش درختان در هوای پاک، افزود: توسعه جنگل ها و درخت کاری از راه های کاهش آسیب های چون ریزگرد ها و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک و روان شدن سیلاب است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توسعه فضای سبز مشکلاتی چون آلودگی هوا و ریزگردها به نسبت قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

استاندار لرستان، با بیان اینکه در طول سه سال اخیر در استان لرستان جهت درخت کاری اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: نتیجه این اقدامات کاهش روزهای آلوده در استان بوده است.

 

وی با بیان اینکه کاشت نهال یکی از در سه سال اخیر در نتیجه درخت کاری و توسعه جنگل ها روزهای آلوده ناشی از گرد و غبار و ریزگردهای از 135 روز در سال 1393 به 32 روز در سال 1394 و 24 روز طی سال 1395 کاهش یافته است.


بازوند، بیان کرد: کاهش روزهای آلوده استان حاصل مشارکت و همکاری نهادهای چون   منابع طبیعی، جهادکشاورزی، محیط زیست و بخصوص سازمان های مردم نهاد است.

 

بازوند با اشاره به سند مقابله با ریزگردها گفت: 2 سال پیش سند مقابله با ریزگردها تهیه شد که در آن سند به موارد متعدد مشکلات مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست از جمله راهکاری های مبارزه با ریزگردها و راههای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی احیای مجدد و توسعه جنگل ها و مقابله با حریق و آتش سوزی توجه شده است.

 

گفتنی است، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان دانشگاه و دانشجویان برگزار شد در بخشی از محوطه دانشگاه لرستان درختکاری شد.

کد خبر 614820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha