افزایش بی نظیر قیمت و رشد صادرات نفت ایران

خبرگزاری شبستان: قیمت نفت ایران افزایش رکورد داری داشت و طبق آمارهای جهانی صادرات نفت کشورمان در ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، قیمت نفت ایران در روزهای گذشته از بشکه ای ۵۰ دلار عبور کرد و حالا گفته می شود این رشد قیمت رکورد دار شده است.

طبق ترجمه ایرنا،‌ تازه ترین گزارشی که امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت منتشر کرده، بهای نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 24 فوریه (6 اسفند) با یک دلار و 24 سنت افزایش، بشکه ای 53 دلار و 14 سنت فروخته شد، در حالی که نرخ سایر انواع نفت های شاخص کمتر از یک دلار افزایش یافت.

قیمت نفت خام در هفته های گذشته تقویت شده که علت اصلی آن به پایبندی تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید نفت است که سبب شده عرضه نفت مازاد در بازار کاهش داشته باشد.

نرخ نفت خام سنگین ایران نیز رشد 42 سنتی را نشان می دهد، بر این اساس نرخ فروش نفت سنگین ایران، بشکه ای 53 دلار و 47 سنت ثبت شده است.

متوسط قیمت نفت سبک ایران از آغاز سال 2017 میلادی (دوازدهم دی ماه) تاکنون 52 دلار و 35 سنت و متوسط قیمت نفت سنگین ایران نیز بشکه ای 52 دلار و 46 سنت شد.

این در حالی است که پایگاه خبری پلاتس آمریکا اعلام کرد، صادرات نفت ایران به اروپا پس از لغو تحریم‌ها افزایش یافته و این کشور در سال 2016 میلادی در مجموع 63 محموله نفت خام به فرانسه، ایتالیا، یونان و اسپانیا صادر کرده است.

مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه |ژانویه دو میلیون و 160 هزار بشکه در روز بوده است و انتظار می رود این میزان در ماه فوریه به 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد.

کد خبر 614828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha