توپ سرگردان ساماندهی کودکان کار و خیابانی در زمین مسئولان

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید توپ ساماندهی کودکان کار و خیابانی را در زمین یکدیگر بیاندازند، گفت: نتایج بررسی در خصوص این کودکان حکایت از باند و ساماندهی شدن آنان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا ظهر امروز ( 15 اسفند) در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: دستور کار جلسه بررسی و پیشگیری از آسیب های چهارشنبه آخر سال و بررسی وضعیت کودکان کار و خیابانی است.

 

وی با بیان اینکه این روزه ها در سر هر چهارراه و نقاط مشخصی از شهر بیرجند می توان کودکان کار را مشاهده کرد، افزود: وجود این کودکان در سطح شهر زیبنده نیست اما این حقیقتی تلخ است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پرداختن به کودکان کار و خیابانی، گفت: ساماندهی این مهم نیازمند همراهی و همدلی تمام دستگاه های متولی است تا دیگر شاهد بروز چنین پدیده های در شهر نباشیم.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با تاکید بر اینکه در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی نباید مسئولان توپ را در زمین یکدیگر بیاندازند، بیان کرد: بررسی های انجام شده در خصوص این کودکان حکایت از ساماندهی شدن و باند بودن آن‌ها در بیرجند دارد.

 

وی ادامه داد: برخی از این کودکان خیابانی و کار در سنین مخاطره انگیزی هستند و متاسفانه گاهی در پوشش کودک کار با مخاطبان خاصی موادمخدر ردو بدل می کنند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: جمع آوری کودکان کار و خیابان توسط نیروی انتظامی مسکن مقطعی است و باید برای این معضل که روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود راهکار مناسبی اندیشید.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به نزدیک بودن چهارشنبه آخرسال و حوادث ناشی از آن، گفت: اگر فردی باعث هنجارشکنی و آزاد و اذیت دیگران شود با او برخورد خواهد شد.

کد خبر 614850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha