کودکان کار نبايد دفع شوند/ شناسنامه هویتی براي کودکان خياباني تشکیل شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید کودکان کار و خیابانی را دفع کنیم، گفت: برای این کودکان باید شناسنامه هویتی تشکیل شود بعد دستگاه های متولی برای حمایت از آنان ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی هاشمی امروز ( 15 اسفند) در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: برای ساماندهی کودکان کار حرکتی جهادی و دست در دست باید انجام شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای معضل کودکان خیابانی و کار باید ایده و برنامه هایی داشته باشیم، افزود: در این خصوص باید نیروی انتظامی در آخرین مرحله وارد کار شود.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در این زمینه حساس شویم و به صورت کار پژوهشی این مهم پیگیری شود، ادامه داد: باید ریشه آسیب های و مشکلات کودکان کار و خیابانی بررسی شود.

 

هاشمی با بیان اینکه برای کودکان کار و خیابانی باید شناسنامه هویتی تشکیل شود بعد دستگاه های متولی برای حمایت از آنان ورود پیدا کنند، گفت: باید این کودکان شناسایی دقیق شوند شاید باند و افراد خاصی آنان را ساماندهی می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید کودکان کار و خیابانی را دفع کنیم، تصریح کرد: باید به شیوه درستی آنان را جذب کنیم و مددکار اجتماعی و روانشناس برایشان در نظر بگیریم.

کد خبر 614879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha