توسعه کیفی کانون های مساجد در کنار رشد کمی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بهره مندی از ظرفیت مساجد و نیروی انسانی را هدف اصلی تشکیل کانون های مساجد عنوان و برتوسعه کمی و کیفی آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان (19 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد استان زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیاناتی در این خصوص داشتند.

 

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 72 بذر این شجره طیبه را کاشت و اکنون شاهد فعالیت کانون های مساجد در سراسر کشور هستیم.

 

این مقام مسوول استفاده از نیروی انسانی و فضای خالی مساجد در جهت ارتقای فرهنگ ناب محمدی را از اهداف اصلی تاسیس کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: در همین راستا همه دولت، روحانیون و متولیان فرهنگی از این مراکز حمایت کردند.

 

مقدم با تاکید بر اینکه نباید به کانون ها به صورت سطحی نگاه شود، افزود: بایستی به این مهم که کانون ها از زمان تاسیس تاکنون جه جایگاهی در بین مردم دارند و تا چه اندازه به اهداف ترسیم شده رسیده اند، توجه شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هراندازه به این اهداف نزدیک شده باشیم نشان دهنده اثرگذاری کانون هاست در حالی که پرداختن به توسعه کمی کانون ها نمی تواند ما را در رسیدن به اهداف تاسیس این کانون ها کمک کند.

 

مقدم با تاکید بر اینکه امکاناتی که در کانون ها مستقر می شود مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مردم کانون ها را متعلق به خود بدانند و در این مراکز فعالیت کنند.

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در این صورت مردم با رغبت در مساجد حضور خواهند داشت در حالی که اگر این تجهیزات استفاده نشود باید پاسخگو باشیم.

 

به گفته وی، باید از کانون ها و ظرفیت های موجود در آن استفاده حداکثری داشت چرا که به فرموده رهبری کسانی که در مساجد حضور پیدا می کنند اهل درک و فهم باشند و اینکه با روی خوش با اعضای کانون ها برخورد کنیم.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شد، گفت: مساجد در هشت سال دفاع مقدس، پشتوانه رزمندگان بودند و تمام شهدا هم در بستر مساجد پرورش پیدا کردند.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه مدیران دستگاه های فرهنگی و مدیران مسوول بتوانند کارکرد مساجد را تقویت کنند، گفت: باید برنامه های متناسب با نیاز روز و مورد علاقه جوانان در مساجد اجرا شود.

کد خبر 616020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha