کانون های فرهنگی و هنری بزرگترین شبکه ترویج قرآن هستند

خبرگزاری شبستان:مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در ۵۰۰ مرکز در استان، گفت: کانون های مساجد بزرگترین شبکه ترویج قرآن در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی مقدمی، مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان عصر امروز(19 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد استان زنجان اظهار کرد: فلسفه تشکیل کانون های مساجد و چرایی تاسیس این مراکز برکسی پوشیده نیست.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به مقوله فرهنگ و به سرانجام رسیدن آن سخنانی داشتند، گفت: دشمنان به اعتقادات ملت ایران چشم دوخته اند.

 

این مقام مسوول به برخی نظریه های تئوری پردازان مبنی بر اینکه اگر استعمارگران بخواهند به جای مسلط شوند که از آنجا قلب دنیا را در اختیار بگیرند باید دو مولفه را در اختیار بگیرند، که به تئوری هارتلن معروف است، افزود: ژئوپولوتیک و ژئوکومیک به عنوان مولفه های این تئوری مطرح هستند.

 

مقدمی از منطقه خاورمیانه به عنوان قلب انرژی دنیا یاد کرد و گفت: در  این تئوری استعمارگران به دنبال محلی هستند تا با نفوذ در آن مدیریت منطقه را برعهده بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضلع سومی به این تئوری اضافه شد؛ خاطرنشان کرد: این مولفه ژئو کالچر به عنوان قلب تمدن سازی است که حضرت امام پس از سرنگونی کاخ ستم، نه تنها برای جامعه ایران بلکه ندای مظلومیت خواهی در دنیا فریاد می زد.

 

این مقام مسوول به صدور انقلاب اسلامی به منطقه خاورمیان اشاره کرد و گفت: وقتی ایران می تواند بر منطقه تاثیر گذار باشد بنابراین استعمار تلاش خود را برای زیر سطله گرفتن ایران آغاز می کند.

 

مقدمی به باور دینی و اسلامی در ایران و تلاش دشمن برای جد کردن اسلام از مردم اشاره کرد و گفت: امام راحل در این برهه توجه مردم به مساله ولایت فقیه و اهمیت آن سوق می دهد.

 

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان به ناکامی دشمنان پس از مطرح شدن ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: این مساله موجب شد تا توجه ها به سمت استهاله فرهنگی جلب شود.

 

مقدمی به راهکارهای مختلف دشمن برای جنگ در جبهه فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: دشمن سعی می کند ملت را از هویت اسلامی خود دور کند.

 

وی به دغدغه های رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و هشدارهای ایشان در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان باید یک جبهه همه گیر در مقابل جبهه فرهنگی دشمن ایجاد شود.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه جنگ نرم دشمنان شروع شده است و حضرت امام آن روزها به چنین جنگی واقف بودند، گفت: همین مساله موجب می شد تا ساده ترین مسائل دین را رعایت می کردند.

 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه امام راحل با بسیاری از رهبران دینی جهان متفاوت است، گفت: بسیاری از افراد با نفس امام راحل هدایت شدند.

 

مقدمی با بیان اینکه مساجد بهترین محل برای انجام فعالیت هاست، گفت: کاری که در مساجد به همت جوانان انجام می شود کاری خدایی است.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 320 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان زنجان فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد کانون 65 درصد در روستاها فعال هستند.

 

وی به 18 باب کانون فرهنگی و هنری تخصصی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: دوره اندیشه های آُسمانی، دوره سفیران آسمانی، دوره های اوقات فراغت در 255 پایگاه با حضور 17 هزار شرکت کننده در استان زنجان و جشنواره جوانان مساجد به عنوان برنامه های شاخص کانون هاست.

 

این مقام مسوول با یادآوری اجرای طرح تلاوت نور در 500 مرکز مجری این طرح خاطرنشان کرد: بزرگترین شبکه ترویج قرآن در ایران برعهده کانون های مساجد است.

کد خبر 616023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha